به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاعرسانی وزارت کشور، جواد ناصریان روز چهارشنبه در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت کشور با تشریح اینکه وزارت کشور به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک در حرکت است، اظهار کرد: مطابق برنامه ششم توسعه و تاکید وزیر کشور، خدمات وزارت کشور در سطح صف و ستاد در مسیر الکترونیکی شدن است.
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت افزود: وزارت کشور به عنوان وزارتخانه حاکمیتی راهبری اصلی و مستقیم را در اجرای بستههای کلان سیاسی مجموعه دولت برعهده دارد و طبیعی است که اجرای درست سیاستها و پاسخگویی سریع و به موقع به شهروندان نیازمند تقویت زیرساختهای الکترونیکی است.
ناصریان یادآور شد: امروز ۵۴ فرایند خدمات در وزارت کشور شناسایی شده که این فرایندهای ارائه خدمات کاملا الکترونیکی و غیرحضوری به شهروندان کشور را خواهند داد.
وی تصریح کرد: با الکترونیکی شدن ۵۴ فرایند خدمات وزارت کشور، پیشبینیمان بر این است که در حال حاضر خدمات حدود ۸۰ درصد فعالیتهای وزارت کشور به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه شود.
معاون وزیر کشور اضافه کرد: هماکنون وزارت کشور در حوزههای مهمی نظیر صدور مجوز سمنها، صدور مجوز راهپیمایی، تایید حکم شهرداران، رسیدگی به موارد تخلف از قانون شهرداریها خدمات الکترونیک ارائه میدهد.
ناصریان ابراز امیدواری کرد: تلاش مجموعه وزارت کشور بر این است که با تقویت زیرساختهای الکترونیکی؛ امکان ارائه خدمات راحتتر و سهلتر را به مردم فراهم سازد.
وی در ادامه به تلاشهای صورت گرفته از گذشته تاکنون جهت الکترونیکی کردن خدمات در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: لازم به ذکر است که فرایند الکترونیکی شدن خدمات از سالهای قبل در مجموعه وزارت کشور آغاز شده است.
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت به برگزاری انتخابات در چند دوره گذشته اشاره کرد و گفت: در این انتخابات از ۲۵ مرحله فرایند انتخابات از ثبت نام تا شمارش آرا، ۲۴ مرحله آن کاملا الکترونیکی انجام شد.
مساله تجمیع سامانههای ارزیابی از دیگر موضوعات مورد اشاره ناصریان در نشست امروز بود و در این خصوص گفت: با هدف تقویت سیستم ارزیابی، نیازمند داشتن سامانه ارزیابی جامع و کامل هستیم و بایستی با یکپارچه سازی سامانهها از انجام کارهای موازی جلوگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هدف و برنامه نهایی، الکترونیکی شدن تمام خدمات و فعالیتها در وزارت کشور است تا از این طریق هم در مدیریت منابع صرفهجویی شود و هم نظام پاسخگویی و خدمات رسانی در کشور با توجه به جایگاه حاکمیتی وزارت کشور تقویت شود.
نظر شما