زندگی ۳۳ زن سرپرست خانوار در خراسان شمالی سامان گرفت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه امسال با کمک این نهاد ۳۳ زن سرپرست خانوار استان با ازدواج مجدد به زندگی خود سر و سامان بخشیدند.

مجید الهی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۱۳ زن سرپرست خانوار استان به همسران سابق خود رجوع کردند و برای ۲۰ زن سرپرست خانوار نیز امکان ازدواج مجدد فراهم شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «زندگی دوباره» کمیته امداد برای برقراری سازش میان زوج‌هایی که به دلایل مختلف جدا شده‌اند، افزود: کمیته امداد استان این طرح را با همکاری روحانیان و امامان جمعه در هر منطقه بعد از شناسایی زمینه های طلاق اجرایی می کند به گونه ای که اگر بیکاری و اعتیاد دلیل جدایی زوج ها باشد، شرایط اشتغالزایی و ترک اعتیاد فرد مورد نظر را فراهم می کند.

الهی راد گفت: در واقع این نهاد به‌منظور تشویق و حمایت از ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار ۲ بسته تشویقی دارد ‌که بر اساس آن اگر یک زن سرپرست خانوار ازدواج کند، پس از ازدواج نیز از خدمات کمیته امداد بهره مند خواهد بود و اگر همسر آینده وی نیز بیکار باشد، می‌تواند از وام اشتغال کمیته امداد بهره مند شود.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا آمار خروج مددجویان از زیر پوشش این نهاد بسیار اندک بوده است، خاطرنشان کرد: صرف دریافت تسهیلات اشتغالزایی موجب خروج مددجو از زیر پوشش کمیته امداد نخواهد شد و این نهاد تا رسیدن مددجویان به اوضاع مطلوب اشتغال از آنها حمایت می کند.

الهی راد با اشاره به اشتغال‌زایی برای هزار و ۵۰۰ مددجوی استان از طریق راهبری شغلی در سال جاری، گفت: این اشتغال‌ها در بخش‌های دامپروری، کشت زعفران و مشاغل بومی استان بوده است که در این زمینه حدود ۶۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به این افراد پرداخت‌ شده است.

بیش از ۵۹ هزار و ۸۱۰ خانوار با جمعیت ۱۱۱ هزار و ۷۳۵ نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha