بی‌توجهی به پروتکل‌ها در کرمانشاه منجر به موج چهارم کرونا می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده است، گفت: با کاهش حساسیت‌ها از سوی مردم و عدم توجه جدی در رعایت پروتکل‌ها شاهد بروز موج چهارم کرونا در استان خواهیم بود.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، وضعیت استان از نظر بیماری کرونا اکنون مطلوب است،  افزود: اما متاسفانه حساسیت‌ها در مردم پایین آمده و علاوه بر آن تعداد تست‌های سرپایی مثبت در استان با شیب ملایم رو به افزایش است.

او گفت: با افزایش تعداد موارد مثبت سرپایی در هفته‌های آینده شاهد افزایش موارد بستری خواهیم بود که زنگ خطری برای آغاز پیک چهارم کرونا خواهد بود و بسیار نگران کننده است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش استفاده از ماسک توسط مردم و در کنار آن افزایش دورهمی‌ها و مهمانی‌ها یک نشانه جدی برای شعله ور شدن بیماری است و موجب می شود در آینده موج چهارم بیماری مواجه شویم.

رییس شبکه بهداشت کرمانشاه در ادامه گفت: همدلی و همراهی ائمه جمعه استان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه حضرت آیت الله علما در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی و کنترل بیماری کرونا ستودنی و بسیار ارزشمند است.

شکیبا افزود: با توجه به وفاق و همدلی که در استان و در بین دستگاه های خدمات رسان، فرمانداران، نیروهای سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها وجود دارد خوشبختانه در در راستای مدیریت بیماری کرونا در استان مشکل جدی  نداریم.

وی اضافه کرد: با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و اقدامات انجام شده در این خصوص امیدوارم همچنان در کنترل بیماری کرونا در استان موفق عمل کنیم.

۱۶۲ بیمار کرونایی در کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون ۱۶۲ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

«مهدی محمدی» افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۷  مورد بیمار مثبت بستری و ۶۰ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

او تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را یک نفر در شهرستان گیلانغرب اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون هزار و ۴۴۱ نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته او در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در استان بستری و ۴۹ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها