امکانات درمانی هرمزگان برای پذیرش بیماران کشورهای عربی افزایش یابد

بندرعباس ایرنا نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم کشورهای همجوار هرمزگان به ویژه عمان و امارات عربی متحده مشتاق هستند امور درمانی خود را در هرمزگان انجام دهند اما با وجود فاصله بیشتر، برای این امور به استان فارس می روند.

احمد مرادی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از ۳۰ پروژه بخش بهداشت و درمان که با حضور دکتر نمکی  در بندرعباس انجام شد اظهار داشت:  امکانات درمانی هرمزگان باید متناسب با پذیرش این بیماران افزایش یافته و بهبود یابد.
  وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان استان کارها و مجاهدت های فراوانی صورت گرفته که شایسته تقدیر است اما هنوز کمبودهای زیادی وجود دارد.
 وی ادامه داد سرانه تخت های بیمارستانی در استان هنوز به استانداردها و میانگین کشوری نرسیده که با توجه به روند امور و نگاه عدالت محور وزارت بهداشت، به تحقق آن خوشبین هستیم.

مرادی اضافه کرد : استان هرمزگان با توجه به وسعت خود به استانهای همجوار نیز خدمات بهداشتی و درمانی می دهد که به همین دلیل لازم است ۲دانشگاه علوم پزشکی دیگر در شرق و غرب استان راه اندازی شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز ضمن تایید سخنان این نماینده مجلس اظهار داشت:  برای جذب توریست سلامت در استان سرمایه گذاری خواهیم کرد.
دکتر نمکی تصریح کرد:  آینده هرمزگان در بخش بهداشت و درمان روشن است و توسعه زیرساخت های آن به سرعت پیش خواهد رفت.

وزیر بهداشت به منظور بهره برداری از ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی به ارزش افزون بر ۲ هزاز و ۳۷۲ میلیارد و ۶۹۸ ریالو شرکت در ستاد ملی مبارزه با کرونا چهارشنبه شب وارد هرمزگان شد.

 این طرح‌ها به صورت همزمان در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بشاگرد، قشم، سیریک و جاسک به بهره‌برداری رسید.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: اورژانس بزرگ بیمارستان شهید محمدی، اتاق عمل بیمارستان کودکان، بخش بستری و CT بیمارستان کودکان، پایگاه سلامت سجادیه، مرکز جامع سلامت خونسرخ و پایگاه اورژانس دهنو از طرح‌های قابل افتتاح در شهرستان بندرعباس است.
همچنین در این روز طرح LDR  مرکز تخصصی زنان و زایمان بیمارستان، افتتاح اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)، افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سرمست، افتتاح رسمی مرکز درمان بستر توکهور و هشتبندی و افتتاح سه واحد محل زیست پزشک و ماما سرمست در شهرستان میناب به بهره برداری رسید.
 افتتاح شبکه بهداشت و درمان، افتتاح بخش تالاسمی بیمارستان و بهره برداری از اورژانس بازسازی شده از طرح‌های بهداشتی درمانی در سیریک است.
 افتتاح پنج خانه بهداشت در روستاهای گوروی، درکاه، موردان، اوهکن و کور و افتتاح بخش تالاسمی در شهرستان بشاگرد و همچنین افتتاح چهار واحد منازل متخصصان و ۱۰ واحد منازل پزشکان در قشم از دیگر طرح‌های افتتاحی با حضور وزیر بهداشت می‌باشد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha