مراسم ترحیم دستیار وابسته نظامی ایران در مسکو برگزار شد
شهید علیجانی

مسکو - ایرنا - مراسم ترحیم سرگرد علیرضا علیجانی دستیار وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه با حضور سفیر، مدیران و اعضای نهادهای ایرانی در روسیه و با قرائت پیام های تسلیت وزیر امور خارجه و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران جمعه شب به صورت مجازی و حضوری در مسکو برگزار شد.

به گزارش ایرنا سرگرد علیرضا علیجانی دستیار وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران و شهید خدمت دو روز پیش بر اثر ابتلای به بیماری کووید ۱۹ و در سن ۳۲ سالگی جان باخت.  

 شهید علیجانی دانش اموخته دانشگاه شهید ستاری و کارشناس برج مراقبت در شهریور ۹۸ عازم ماموریت ارتش در وابستگی نظامی سفارت جمهوری اسلامی در مسکو شده بود.

در این مراسم کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن برشمردن فضائل اخلاقی آن مرحوم، اظهار داشت: ایشان فردی بسیار متعهد،  متدین، پرکار، منظم ، خوشرو و با اخلاق بود.



 وی با تسلیت درگذشت شهید علیجانی به خانواده ایشان، ارتش وابسته نظامی سفارت اظهار داشت: باتوجه به اینکه سرگرد علیجانی در حال ماموریت و خدمت جان خود را از دست دادند شهید محسوب می شود.

حجت الاسلام صابر اکبری جدی نماینده ولی فقیه در روسیه و رییس مرکز اسلامی مسکو نیز ضمن تسلیت درگذشت علیجانی در باب مفهوم مرگ از منظر روابات و احادیث اسلامی سخنانی بیان کرد.
 
وی  اظهار داشت: مرگ غیر قابل پیشبینی و در یک چشم بر هم زدنی اتقاق می افتد، بنابراین باید لحظه لحظه زندگی را غنیمت شمرد و برای خودسازی و مبارزه با رذائل اخلاقی غفلت نشود و اگر قدر ندانیم دچار خسران بزرگی شده ایم.




  در این مراسم همچنین متن پیام تسلیت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه و سید عبدالکریم‌ موسوی سرلشکر ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی و سرهنگ رضایی وابسته نظامی سفارت قرائت شد.   

متن تسلیت محمد جواد ظریف

خبر درگذشت جناب سرگرد علیرضاعلیجانی همکار عزیزمان در وابستگی نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو موجب تاسف و تالم اینجانب و سایر دوستان و همکاران ایشان گردید.  



بدینوسیله مصیبت وارده را به خانواده، بستگان و همکاران آن مرحوم و ارتش جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض نموده از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای سایر بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت می نمایم.


متن پیام تسلیت فرمانده ارتش  جمهوری اسلامی

ضایعه درگذشت نابهنگام، دلخراش و جانسوز سرباز حضرت ولی عصر (عج) که عمر خویش را در مسیر تحقق آرمانهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سپری نمود، موجب تاثر و تالم اینجانب و خانواده بزرگ ارتش  جمهوری اسلامی ایران شد.  


از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده خالد، طلب مغفرت و علو درجات و برای خانواده محترم و بازماندگان صبر مسالت می نمایم. همچنین از مساعدت و همکاریهای بی دریغ نمایندگی ها و ارگانهای وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بویژه سفیر ایران تشکر می نمایم.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha