توسعه فیبرنوری در شهرستان مهدیشهر ۱۱ میلیارد ریال اعتبار دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: توسعه فیبر نوری در مسیر شهمیرزاد- چاشم در شهرستان مهدیشهر ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دارد.

به گزارش ایرنا، سیدیاسر حسن پور روز یکشنبه با اشاره به برنامه ریزی برای اتصال پنج سایت BTS  تلفن همراه در مسیر شهمیزراد-چاشم و اتصال مرکز مخابراتی چاشم به فیبر نوری از محل اعتبارات USO  به رسانه ها افزود: در پروژه اتصال سایت ها و مراکز مخابراتی محور شهمیرزاد- کمرود ۱۹ روستای این منطقه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پهن باند برخوردار می شود.

وی با اشاره به اهمیت آماده سازی زیرساخت های فیبر نوری در مسیر توسعه، افزود: قدم اصلی در ایجاد دولت هوشمند تامین زیرساخت یکپارچه ، امن و پایدار است که راه اندازی و اتصال BTS  های همراه و مراکز مخابراتی به شبکه فیبر نوری قدم بسیار بزرگی در هوشمندسازی بخش های مختلف از جمله حمل و نقل ، آموزش ، سلامت ، و انرژی به ویژه در روستاها محسوب می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از پایان اجرای گام اول این طرح در آینده نزدیک خبر داد و افزود: امیداست گام های بعدی این پروژه به سرعت انجام شود تا بستر مناسب برای استفاده مردم از خدمات شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت پهن باند فراهم شود.

۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند و اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان وجود دارد که این آمار نشاندهنده توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان سمنان است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha