۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84196674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری ارتش سوریه با عناصر یک گروه کُرد در شهر قامشلی

تهران - ایرنا - شبه‌ نظامیان یک گروه کرد موسوم به «آسایش» در شهر «قامشلی» با نیروهای ارتش سوریه در شمال این کشور درگیر شدند.

به گزارش ایرنا، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان دولت قانونی دمشق) که مقر آن در انگلیس است، امروز (یکشنبه) از درگیری نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان کُرد «آسایش» وابسته به «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» (قسد) در شهر قامشلی در شمال این کشور خبر داد.

این دیده‌بان معارضان سوری افزود: عناصر آسایش در جریان این درگیری‌ها، مسیرهای منتهی به فرودگاه قامشلی را مسدود و مواضع خود در نزدیکی محل وقوع درگیری تقویت و شش نفر از نیروهای ارتش سوریه را زخمی کردند.

در همین ارتباط، یک منبع محلی گفته است که این درگیری‌ها دیشب با وساطت روسیه به پایان رسید و شهر قامشلی اکنون به حالت عادی بازگشته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که روسیه همچنان در تلاش است تا اختلافات بین «تشکیلات خودمختار شمال و شرق سوریه» و ارتش سوریه را حل کند.

نیروهای کرد در شمال سوریه تحت حمایت آمریکا در برخی مناطق مستقر شده و موجب نارضایتی مردم منطقه شده‌اند. تاکنون چندین بار شهروندن شمال سوریه علیه نیروهای کرد و آمریکایی تظاهرات برپا کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha