روند توسعه ملایر با احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شتاب می‌گیرد

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در این شهرستان اقدامی ارزنده در حوزه انرژی و رفع مشکل نوسان و کمبود برق است که بدون شک می‌تواند روند توسعه ملایر را شتاب بخشد.

به گزارش ایرنا، هادی بیگی‌نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه ملایر همواره با معضلات نوسانات و کمبود برق مواجه است، سه ماه گذشته در جلسه‌ای با برق باختر موضوع مورد پیگیری قرار گرفت و قول مساعد برای احداث یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی داده شد.

وی افزود: در این رابطه پنج نقطه شامل ۲ نقطه در ملایر، ۲ نقطه در بروجرد و یک نقطه در درود تعیین و باید مورد کارشناسی و پس از بازدید کارشناسان وزارت نیرو تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم با بیان اینکه مذاکرات با وزارت نیرو برای اخذ مجوز نهایی نیروگاه در ملایر ادامه دارد بیان کرد: ملایر از نظر تامین گاز، نزدیکی به خط ریلی و دیگر امکانات، مزیت‌های بیشتری نسبت به ۲ شهر دیگر دارد و در نامه‌ای مکتوب توسط نمایندگان و فرماندار ویژه مزیت‌های ملایر را به مهندس طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی مطرح خواهیم کرد.

بیگی‌نژاد ۲ نقطه پیشنهادی برای احداث این نیروگاه را در منطقه جوکار عنوان کرد و گفت: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی یک نیروگاه سیکل ترکیبی است که نیاز به گاز و آب دارد و از ۲۵ مترمکعب آبی که نیاز دارد، ۲۰ مترمکعب آن از طریق تصفیه فاضلاب ملایر و پنج مترمکعب آن از طریق چاهی که حفر خواهد شد، تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات در پژوهشگاه برق وزارت نیرو در جریان است اظهار داشت: نتیجه نهایی در یک یا ۲ هفته آینده مشخص می‌شود و امیدواریم بتوانیم مجوز نیروگاه را برای ملایر اخذ کنیم.

اسفند پایان تکمیل اورژانس ملایر 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی در کشور، تولید ثروت و درآمد را ضرورت کنونی جامعه برشمرد و ادامه داد: زراعت چوب از جمله راهکارهایی است که علاوه بر تامین نیاز بخش صنعت مبل و منبت، موجب کسب درآمد خواهد شد که اقدامات خوبی در این زمینه در دست انجام است.

بیگی‌نژاد به توفیقات چشمگیر در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره و بیان کرد: تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) با چهار هزار مترمربع فضا یکی از اولویت‌های این حوزه بود که پس از پیگیری‌های مجدانه، طبق قول مساعد وزارت بهداشت و درمان این طرح اوایل اسفند امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و تجهیزات آن نیز خریداری شده است.

وی اضافه کرد: چهار میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافته و در صورت تکمیل، مابقی اعتبار نیز تخصیص پیدا می‌کند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس همچنین اخذ ردیف اعتباری مستقل برای دانشکده پرستاری ملایر و احداث خوابگاه جدید برای این دانشکده، اخذ مجوز برای چند پزشک فوق تخصص، ۲۴ ساعته شدن درمانگاه اسلامشهر آق‌گل، ۱۶ ساعته شدن درمانگاه جوکار و به کارگیری بهیاران از ساکنان همان روستا را از جمله اقدامات این حوزه برشمرد و افزود: چشم‌انداز توسعه پزشکی این شهرستان مد نظر ما است.

بیگی‌نژاد گفت: در حوزه راه و شهرسازی نیز علاوه بر اخذ اعتبارات کمکی و یک دستگاه بیل مکانیکی، با آسفالت راه روستایی ۹ روستا موافقت شد که در تلاش هستیم ۹ روستای دیگر را نیز به این تعداد اضافه کنیم.

وی پیگیری برای تکمیل چهاربانده محور سامن- بروجرد، ملایر- آورزمان- نهاوند و اجرای محور نهاوند به سمت سامن، قول مساعد مسوولان برای تکمیل طرح‌های حوزه بازآفرینی شهری همچون تکمیل درمانگاه سرجو و تکمیل آسفالت مسکن مهر را از دیگر اقدامات در حوزه راه و شهرسازی عنوان کرد.

بیگی نژاد نماینده ملایر

بهار ۱۴۰۰ آب شرب سد کلان به ملایر می رسد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از تکمیل و بهره‌برداری طرح انتقال آب شرب سد کلان به ملایر در اوایل سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: پروژه آبرسانی به روستاهای زیردست سد کلان نیز جزء برنامه‌ها است و برای آب روستایی برخی روستاها همچون منگاوی و کمری اعتباری حدود سه میلیارد تومان تخصیص یافته است.

بیگی‌نژاد همچنین به دیگر اقدامات همچون پیگیری اصلاح شبکه آب شرب روستایی، توسعه فاضلاب شهری ملایر و پیگیری برای تخصیص صد درصدی اعتبار این طرح اشاره کرد و افزود: تاکنون به ۹۰ روستای ملایر سفر کردیم و از نزدیک نیازها و مطالبات روستاییان مورد بررسی قرار گرفت.

بنیاد برکت ۲ هزار شغل در ملایر ایجاد می کند

وی یادآور شد: قول بازنگری ۶ روستا داده شد و در راستای اجرای طرح هادی، عملیات خاکی ۶ روستا انجام شد و طرح هادی سه روستا نیز در دست اجرا است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اشتغال را یکی از اولویت‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: ضمن زمینهسازی برای ورود سرمایه‌گذاران، با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد بنیاد برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به عنوان یکی از شهرهای هدف این ستاد، ۲ هزار شغل در ملایر ایجاد کند.

بیگی‌نژاد همچنین به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به ملایر برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا اشاره و بیان کرد: در راستای کمک به محرومان نیز ۳۱ گروه جهادی با کمک نهادهای مختلف شکل گرفت و ۵۰۰ میلیون تومان به این اقشار کمک شد.

وی تعمیر ۱۷ مورد مسکن محرومان با ۱۳۰ میلیون تومان، تهیه ۱۶ مورد جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، اعطای کمک‌های مالی؛ دارویی و معیشتی به افراد زیرپوشش و تلاش برای ایجاد مسکن محرومان را از دیگر اقدامات برشمرد.

بیگی‌نژاد همچنین جلوگیری از خام‌فروشی را از اولویت‌های مهم کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد و گفت: در این رابطه کمیته مبارزه با خام‌فروشی تشکیل و از دولت، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر افراد اثرگذار در این کمیته حضور دارند تا با همفکری بتوانیم در این حوزه در سطح کلان اقدامات اثرگذاری انجام دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha