بازداشت ۱۴ فلسطینی و زخمی شدن ۵ نفر از یهودیان «حریدیم»

تهران-ایرنا- نظامیان صهیونیست بامداد امروز (دوشنبه) ۱۴ فلسطینی از ساکنان کرانه باختری را بازداشت کردند و پنج یهودی حریدیم نیز شب گذشته در اثر حمله این نظامیان زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری فلسطینی «هلا»، انجمن اسرای فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی امروز ضمن یورش به شهرهای مختلف کرانه باختری از جمله «رام الله»، «البیره»، «بیت لحم»، «قلقیلیه» و «الخلیل»، ۱۴ نفر از فلسطینیان را به دلیل مخالفت با سیاست های این رژیم، بازداشت کردند.

درگیری شبانه پلیس رژیم صهیونیستی و فرقه حریدی

از سوی دیگر، گروه‌های از یهودیان «حریدیم» (یهودیان ارتودکس و تندرو) دیشب در مخالت با دستورات بهداشتی ویروس کرونا، در قدس و بنی براک تظاهرات کردند که در اثر حمله نظامیان صهیونیست پنج نفر از آنها زخمی شدند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که معترضان حریدی، یک دستگاه اتوبوس را در بنی براک به آتش کشید و در تردد قطار شهری و حمل و نقل شهر قدس خلل ایجاد کردند.

بنا به این گزارش، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب های صوتی اقدام به متفرق کردن حریدی‌ها در تظاهرات شبانه کرد.

تظاهرات یهودیان حریدیدم از دو روز گذشته و به دنبال تلاش‌های پلیس رژیم صهیونیستی برای اجرای دستورالعمل‌های قرنطینه که به تعطیلی نهادها و موسسات آموزشی در سرزمین های اشغالی منجر شده، آغاز شده است.

خاخام‌ها یهودی اخیرا خواستار باز باقی ماندن نهادهای آموزشی حریدیم و عدم پایبندی به دستورات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر بسته بودن این نهادها که از سه هفته پیش آغاز شده است، شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha