سارقان ۵۴ میلیارد ریال به شبکه های برق کهگیلویه وبویراحمد خسارت زدند

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: سارقان درآ سه سال اخیر ۵۴ میلیارد ریال به شبکه های توزیع نیروی برق این استان خسارت وارد کردند.

به گزارش ایرنا، جمال معتمدی زاده روز دوشنبه در نشست راهکارهای جلوگیری از سرقت شبکه های برق استان در این باره اظهار داشت: خسارت وارده به شبکه های توزیع نیروی برق استان نگران کننده است.

وی افزود: میزان خسارت سارقان به این شبکه ها در سالجاری حدود ۳۷ میلیارد ریال و در سه سال گذشته بیش از ۵۴ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرقت شبکه های برق علاوه بر خسارت اقتصادی خسارت های روحی و روانی برای مشترکین برق را نیز فراهم می آورد و بدلیل همین سرقت ها اکنون شاهد سوختگی وسایل برقی مشترکین و نارضایتی آنان در مناطق مختلف استان هستیم.

معتمدی زاده ابراز داشت: امیدواریم در سال آینده شاهد اتمام پروژه تبدیل شبکه های سیمی به کابلی در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و هیچ شبکه سیمی در این استان وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از دستگاه های مرتبط انتظار داریم برای جلوگیری از روند افزایشی سرقت شبکه های برق در این استان همکاری ها نسبت به گذشته دوچندان شود.

معاون دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از راه اندازی چهار شعبه ویژه برای مقابله با سرقت ها خبرداد.

حمید نادریان تاکید کرد: دستگاه قضایی در برخورد قانونی با سارقان تمام تلاش خود را بکار گرفته و این روند با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از دستگاه های مرتبط با مقابله با سرقت ها می خواهیم گشت های رضویون را برای کاهش و جلوگیری از سرقت های شبکه فعال تر کنند.

وی افزود: نظارت نیروی انتظامی برای مقابله با سارقان شبکه های برق در مناطق حادثه خیز استان کهگیلویه و بویراحمد گسترده می شود و البته برخی از شیوه های نظارتی برای شناسایی و دستگیری سارقان بایستی تغییر کند.

معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: شبکه های توزیع نیروی برق استان بایستی به فناوری های روز برای پیشگیری از سرقت ها مجهز شود تا بتوان شاهد کاهش آمارهای نگران کننده کنونی از این سرقت ها باشیم.

رئیس پلیس آگاهی نیرویانتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز با نکرانی از روند افزایشی سرقت شبکه های برق در این استان بر تعطیلی واحدهایی ضایعاتی فاقد مجوز تاکید کرد.

سرهنگ سعید بالش زر گفت: متاسفانه برخی از واحدهای ضایعاتی در این استان فاقد مجوز بوده که ما معتقدیم از عوامل اصلی خریداری شبکه های سرقتی برق هستند.

وی بیشترین سرقت شبکه های برق در استان کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه عنوان کرد.

سرهنگ بالش زر ابراز داشت: سرقت شبکه های برق در استان از آمارهای بالای نیروی انتظامی است.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان، فعالیت گشت های نامحسوس شناسایی و دستگیری سارقان شبکه های برق نسبت به گذشته گسترده تر خواهد شد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha