آلومینیوم انگلیس؛ رسول چگونه پرسپولیس و لیگ را متحیر کرد؟

تهران- ایرنا- تیم فوتبال آلومینیوم اراک با استفاده از ارسال‌های بلند، توپ‌های ایستگاهی و همچنین ضربات سر رقبای خود را شگفت‌زده و زمین‌گیر می‌کند؛ این بار پرسپولیس قربانی آنها بود.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال آلومینیوم اراک در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه خانگی خود به مصاف پرسپولیس رفت و موفق شد تنها تیم بدون شکست لیگ بیستم را با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو بردارد و در اولین فصل حضورش در بالاترین سطح فوتبال ایران، خودنمایی خاصی داشته باشد.

شاگردا رسول خطیبی در این فصل عملکرد بسیار جالب توجهی داشته‌اند. آنها در ۲ هفته نخست ۲ باخت را تجربه کردند؛ چهار گل دریافت کردند و هیچ گلی به ثمر نرساندند. همان زمان بود که خیلی‌ها این تیم را مدعی اصلی سقوط دانستند و لقب آسانسور را برایش مناسب دانستند اما چند خرید لحظه آخری و همچنین معجزه زمان به تیم اراکی کمک کرد تا شرایط را تغییر دهد. حالا همین تیم در ۱۰ هفته اخیر فقط یک شکست داشته است که آن هم مقابل تیم صدرنشین استقلال بوده است.

شاگردان رسول خطیبی در این هفته‌ها نتایج فوق‌العاده‌ای به دست آوردند. تساوی مقابل فولاد در اهواز، شکست دادن صنعت نفت در اراک و در نهایت برد مقابل پرسپولیس. آلومینیوم حالا با ۱۵ امتیاز تیم یازدهم جدول است و به همان اندازه‌ای با منطقه سقوط فاصله دارد که با استقلالِ صدر جدولی فاصله دارد.

اما نکته عجیبِ ماجرا روش خاصی است که آلومینیوم برای گلزنی و رسیدن به دروازه رقبا در پیش گرفته است. این تیم تا به اینجا ۱۱ گل به ثمر رسانده که به جز یک گل که از روی نقطه پنالتی به ذوب‌آهن زده شده الباقی گل‌ها از روی ارسال‌های از کناره‌ها و ضربات ایستگاهی بوده که بیشتر آنها هم با ضربه سر وارد دروازه حریفان شده است. عجیب است که یحیی گل‌محمدی، دستیارانش و تیم آنالیز پرسپولیس با علم به این موضوع ۲ گل را به همین شیوه دریافت کردند و باخت تلخی را تجربه کردند.

آلومینیوم نخستین گل‌های خود را به ماشین‌سازی زد. گل نخست کرنر از سمت راست بود کا با ضربه سر وارد دروازه تیم تبریزی شد. در ادامه یک ارسال از سمت راست که این بار با پا به تور نشست. گل سوم از روی یک ارسال از سمت چپ و یک ضربه سر دقیق به دست آمد و نهایتا آخرین گل ارسالی بود از سمت راست کا با ضربه پا وارد دروازه محمد امین رضایی شد و نخستین پیروزی تیم اراکی به دست آمد.

برد یک بر صفر در برابر صنعت نفت آبادان ماحصل ارسالی از سمت چپ بود که با یک ضربه سر به گل تبدیل شد. در دیدار برابر شهرخودرو بازهم شاهد تکرار این ارسال‌های مرگبار و ضربات سر ویران‌کننده بودیم. گل نخست ماحصل یک ایستگاهی از سمت چپ و گل به خودی تیم مشهدی بود و گل دوم برآمده از یک کرنر که از سمت راست به روی دروازه ارسال شد و با ضربه سری غیر قابل مهار همراه شد و سعید جلالی‌راد را تسلیم کرد.

در بازی برابر ذوب‌آهن آلومینیوم گل نخست را به ثمر رساند. یک ضربه ایستگاهی که از سمت راست فرستاده شد و با ضربه سر به تور تیم اصفهانی چسبید. گل دوم اما در دقیقه ۹۷ از روی نقطه پنالتی زده شد تا تنها گل این فصل آلومینیوم از روی یک ضربه ایستگاهی و ارسال از جناحین به دست نیامده باشد.

 همانطور که مطلعید در دیدار مقابل پرسپولیس هم ۲ ایستگاهی از سمت چپ روی دروازه تیم یحیی گل‌محمدی آمد و ۲ بازیکن تیم آلومینیوم با ضربات سری زیبا تیمشان را به برد رساندند. حالا از ۱۱ گل زده شده ۶ گل از روی ضربات ایستگاهی زده شده است. هفت گل با ضربات سر به ثمر نشسته است و همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد تنها یک گل بدون دخالت ضربات سر و ارسال از جناحین زده شد که آن هم در دیدار مقابل ذوب‌آهن بود.

آلومینیوم اراک در این روزها بیش از اینکه یک تیم ایرانی باشد با سبکی انگلیسی و با استفاده از توپ‌های بلند، ضربات سر و استفاه بهینه از ضربات ایستگاهی به رقبا ضربه می‌زند. برای جلوگیری از متوقف شدن در برابر این تیم تازه لیگ برتری شده باید ضربه ایستگاهی ندهید و مراقب ارسال از کناره‌ها باشید و در ضمن امنیتِ هوا را تامین کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha