۱۱۹ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به اصناف استان همدان پرداخت شد

همدان-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۱۱۹ میلیارد تومان تسهیلات با هدف حمایت از واحدهای صنفی آسیب‌ دیده از شیوع ویروس کرونا، به ۱۰ هزار و ۲۰۹ واحد متقاضی در استان پرداخت شده است.

«احمد توصیفیان» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از  مجموع ۱۳ هزار و ۹۸۴ فقره پرونده معرفی شده به بانک ها در استان همدان، تاکنون تسهیلات حمایتی مرتبط به کرئنا به ۱۰ هزار و ۲۰۹ متقاضی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۰ پرونده ارائه شده به بانک های عامل با ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات نیز در دست بررسی است، اظهار داشت: متقاضیان دریافت این تسهیلات برای پیگیری روند کار و تکمیل مدارک موردنیاز به بانک‌های عاملی در استان همدان مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه رسته‌های شغلی مراکز سیاحتی و گردشگری، صنایع دستی، خود اشتغالی، آموزشگاه‌های هنری و آزاد، مهدکودک‌ها، باشگاه‌ها و رانندگان در ردیف مشمولان دریافت تسهیلات متضرر از شیوع کرونا قرار دارند، گفت: بیشترین میزان تسهیلات به رانندگان درون و بین شهری اختصاص یافته است.

توصیفیان با اعلام اینکه مبلغ ۴ میلیارد تومان از این تسهیلات برای پرداخت به مهدهای کودک و مراکز توانبخشی به سازمان بهزستی اختصاص داده شده، اظهار داشت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات حمایتی سهم مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با یادآوری نرخ سود ۱۲ درصدی این تسهیلات، خاطرنشان کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات، با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه، ۲ ساله است.

توصیفیان با اشاره به اقدامات موثر دولت برای تسهیل روند دریافت تضمین و وثیقه این تسهیلات، گفت: تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک و تسهیلات ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومانی نیز نیازمند سفته متقاضی یا چک به همراه یک نفر ضامن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha