۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 84201174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبهای شمالی خلیج فارس تا سه روز آینده مواج است

۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸
کد خبر: 84201174
آبهای شمالی خلیج فارس تا سه روز آینده مواج است

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: مناطق ساحلی استان و آبهای شمالی خلیج فارس از روز پنجشنبه (فردا) تا شنبه هفته آینده مواج و توفانی است.

محمد سبزه‌زاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی ، آبهای شمالی خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان تحت تاثیر وزش باد شدید مواج و توفانی پیش بینی می‌شود و شرایط برای سفرهای دریایی ملوانان و صیادان مناسب نیست.
وی گفت: از اواسط  روز پنجشنبه با تاثیر سامانه بارشی ، به‌تدریج افزایش ابر  و بارش های پراکنده در استان آغاز خواهد شد و سپس با تقویت این سامانه از روز جمعه تا اواخر روز شنبه شاهد رگبار و رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای، وزش باد شدید ، بارش برف در ارتفاعات واحتمال ریزش تگرگ  در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: بارش در بقیه مناطق استان با شدت کمتر و به‌صورت نقطه‌ای پیش بینی می‌شود ضمن آنکه با توجه به شدت وزش باد طی روزهای پنجشنبه و جمعه احتمال برخاستن گرد و خاک موقت در مناطق مرکزی و جنوبی استان دور از انتظار نیست.
شبانه روزگذشته گتوند و شوش با ۲۳.۸ و ایذه با ۲.۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بیشترین و کمترین دما در سطح استان گزارش شده‌اند.
حداکثر دمای اهواز به ۲۳.۶ و حداقل به ۸.۶درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.
به گزارش ایرنا در۴۰روز بارش موثر و فراگیری در سطح خوزستان گزارش نشده است.دی ۹۹ خشک ترین و کم بارش ترین ماه در یک دهه اخیر بوده است.
با تداوم کاهش بارندگی ها احتمال تنش آبی در برخی حوضه‌های آبگیر استان خوزستان وجود دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha