البرز هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی ندارد

کرج-ایرنا- استاندار البرز گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به اندازه کافی در استان موجود است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار البرز ضمن تاکید بر اینکه باید از ظرفیت توزیع کنندگان داخلی استان برای  توزیع مواد غذایی به ویژه روغن و شکر استفاده شود، افزود: در جایی که فعالان اقتصادی، تجار، توزیع کنندگان و تولیدکنندگان قدرتمندی در استان داریم، نباید شبکه توزیع را به خارج از البرز بسپاریم.

وی اضافه کرد: در اوایل شیوع کرونا در توزیع دارو با مشکل مواجه بودیم ولی زمانی که مدیریت توزیع را در داخل استان به دست گرفتیم، هیچ داروخانه ای با کمبود و یا تاخیر در تامین دارو و مواد ضد عفونی کننده مواجه نشد، بنابراین در شرایط فعلی نیز باید چنین رویه ای را در پیش بگیریم.

شهبازی گفت: به همین منظور فرمانداران در شهرستان ها باید اشراف کامل به ورود و خروج کالاهای اساسی داشته باشند و روند امور را به صورت میدانی مورد نظارت قرار دهند.

وی ادامه داد: طبق دستور رییس جمهور ی که در قالب بخشنامه ابلاغ شده هر هفته جلسات ستاد تنظیم بازار برگزار و نظارت بر عرضه، تولید، توزیع و قیمت های کالاهای اساسی در این جلسات صورت می گیرد.

استاندار البرز خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه عنوان داشت: مدیران مربوطه باید برنامه ریزی کرده  که با نظارت کافی از افزایش افسار گسیخته قیمت ها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه بخش هایی از جمله بسیج اصناف با بهره برداری از نیروهای داوطلب ادارات استان نسبت به نظارت بازار اقدام می کنند خاطر نشان کرد:  در خصوص توزیع و تامین میوه شب عید، مقرر شد که شبکه مطمئنی برگزیده شود.

شهبازی افزود: همچنین مقرر شده مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری فرمانداران برنامه ریزی کند که تمامی توزیع کالاهای اساسی که از طریق دولت تامین می شود، تحت نظارت جدی و توزیع مناسب باشد.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به همایش اخیر استانداران با وزیر کشور و دغدغه های مطرح شده در این نشست اظهار داشت: موضوعاتی پیرامون حفظ و تامین امنیت، سلامت و معیشت مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: شیوع این ویروس در تمام دنیا و به تبع آن در کشورمان تبعاتی از جمله بیکاری برخی از افراد را به همراه داشته است.

شهبازی با بیان اینکه انسجام و وحدت مسوولان استان، تعامل و همکاری آنها در جهت مقابله با کرونا بسیار خوب و قابل تقدیر بوده افزود:  همراهی کم نظیر مردم البرز در جهت اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی بویژه اصناف، نتایج بسیار خوبی داشت و در چهار هفته اخیر سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از مدیریت بیماری در استان تقدیر کرده است.

وی گفت: معاون وزیر بهداشت نیز در اوایل هفته جاری در البرز حضور یافته و از اقدامات مقابله ای استان و مدیریت صحیح در جهت کاهش مرگ و میر و بستری قدردانی کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha