گردشگری مشهد ۳۹ هزار میلیارد ریال خسارت از کرونا دیده است

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا آخر دی ماه امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا ۳۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به حوزه گردشگری شهر مشهد وارد شده است.

محمدصادق براتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص کمیسیون تخصصی کارگروه ملی زیارت افزود: این کمیسیون ۱۱ مصوبه در حوزه‌های مختلف زیارتی داشت که مهم ترین موضوع مورد بررسی آن، وضعیت کرونا و خسارت ناشی از آن در عرصه زیارت و گردشگری و اجرای طرح‌های جایگزین آن در این  حوزه گردشگری بود که به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این کمیسیون تخصصی در ذیل کارگروه ملی زیارت و با حضور نمایندگان وزرای عضو و معاونین زیارت استانداری‌های خراسان رضوی، قم و فارس تشکیل شد.

مسوول دبیرخانه کارگروه ملی زیارت گفت: طرح ساماندهی و مدیریت دفاتر زیارتی، صدور مجوزهای مالی برای استفاده شهرداری‌ها از امکان انتشار اوراق مالی اسلامی، ساماندهی مجتمع های فرهنگی و رفاهی بین راهی، زائرسراهای ارزان قیمت و امور زیربنایی، مدیریت و ساماندهی زائران غیر ایرانی و استفاده از امکانات صندوق‌های سرمایه گذاری حرم های مطهر در موضوع زیارت هم از جمله مصوبات دیگر این کارگروه بود.

براتی افزود: کارگروه ملی زیارت که در مورخ ۱۴ آذر ۸۸ تشکیل شد مصوبات عملیاتی بسیار خوبی را داشت که برخی مسائل از قبیل شیوع بیماری کرونا باعث ایجاد وقفه در تداوم این جلسات و پیگیری موضوعات تخصصی و اجرایی آن شد لذا با برطرف شدن نسبی این بیماری و بازگشت به حالت عادی می‌توان اظهار امیدواری کرد که بتوان نتایج خوبی را کسب کرد.

وی ادامه داد: در جلسات قبلی کارگروه ملی زیارت مسائلی همچون آمار زائرین، تعمیق فرهنگ زیارت، مسائل زائرسراهای کشور، تامین زیرساخت‌های بهداشتی و سلامت، گسترش رسانه زیارت، مسائل مربوط به ساماندهی عرصه اقتصاد زیارت و سوغات مصوب شده بود. 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیگیری لازم در خصوص اجرایی شدن این مصوبات صورت گرفته و لازم است وزارتخانه‌ها و نهادهای متولی همّت و همکاری بیشتری را برای اجرایی شدن و اثر بخشی برخی مصوبات یاد شده اعمال کنند.

براتی افزود: در نشست بعدی این کمیسیون که با هدف تهیه و تدوین مصوبات پیشنهادی برای تصویب در کارگروه ملی زیارت در اسفندماه تشکیل خواهد شد روند اجرایی مصوبات گذشته کارگروه مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

خراسان رضوی و مشهد در شرایط عادی سالانه پذیرای افزون بر ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است و بر اساس برآوردها افزون بر ۲ میلیون نفر از این مسافران و زائران را اتباع کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha