افتتاح و آغاز ساخت پروژه‌های محرومیت‌زدایی مراوه‌تپه

گرگان - ایرنا - عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی شهر مرزی مراوه‌تپه با صرف اعتبار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال از محل منابع بنیاد مستضعفان با حضور ویدئو کنفرانسی حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان امروز پنجشنبه آغاز شد.

این پروژه‌ها در بخش‌های راه و شهرسازی، درمان و بهداشت، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بهره برداری شده یا ساخته می شود که شاخص ترین آن افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه تپه با اعتبار ۷۸۰ میلیارد ریال است.

از مجموع این اعتبار، ۹۲۰ میلیارد ریال برای طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح هزینه شده و ۷۱۰ میلیارد دیگر برای آغاز ساخت طرح های جدید است.

نماینده گروه‌های جهادی و مردمی گلستان در این مراسم با اشاره به بروز انواع حادثه طبیعی در استان گفت: پس از  سیل سال گذشته، زلزله امسال رامیان و شیوع کرونا ، هزار گروه جهادی مردمی خدمات بهداشتی درمانی، تغذیه، حمایتی، کمک‌های معیشتی، ساخت منزل و سایر بخش‌ها  به مردم استان ارائه کردند.

سیدمحمد حسینی اظهار داشت: گروه‌های جهادی اکنون در شهرستان زلزله زده رامیان در حال ساخت ۲۰ خانه برای محرومان، مستضعفان و نیازمندان این مناطق هستند.

رییس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با تاکید بر همکاری و مشارکت گروه‌های جهادی و مردمی در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این بنیاد از اقدامات گروه‌های جهادی در مناطق محروم گلستان تقدیر کرد.

سیدپرویز فتاح بیان کرد: گروه های جهادی در بازسازی، بهسازی، نوسازی و تعمیر منازل خسارت دیده از سیل سال گذشته و زلزله امسال برخی نقاط گلستان پیشگام بودند.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

مراوه‌تپه از شمال به کشور ترکمنستان، از شرق به خراسان شمالی، از غرب به بخش داشلی برون گنبدکاووس و از جنوب به شهرستان کلاله (جنگل گلستان) منتهی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha