مدیرکل: شکایات مردمی از کالاهای غیراستاندارد پیگیری می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: خریدار می‌تواند کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد که مشکلی داشته باشد را از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح و پیگیری کند.

اسماعیل عاقلی  شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اعلام سازمان ملی استاندارد، شهروندان در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی  ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند.

وی با بیان اینکه امکان شکایت در صورت غیراستاندارد بودن کالای خریداری شده نیز وجود دارد تصریح کرد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را در زمینه کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، اما کیفیت لازم را ندارند یا هر مشکل دیگری در این محصولات وجود دارد، از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کنند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان ادامه داد: برای مثال ممکن است محصول دوغ با علامت استاندارد کپک داشته باشد که در این صورت شهروندان می توانند شکایت خود را به استاندارد ارائه کنند.

وی افزود: البته در مواردی ممکن است شکایت اصلا مورد قبول واقع نشود؛ چراکه مثلا در برخی موارد علت خراب شدن یک ماده غذایی ممکن است مربوط به شیوه نگهداری اشتباه آن باشد، نه استاندارد نبودن آن.

به گفته این مقام مسئول، طرح شکایت از کالای غیراستاندارد، بسته به نوع تخلف ممکن است حتی منجر به پلمب یک واحد شود یا حتی اصلا مورد قبول واقع نشود.

تمدید ۱۵ مورد گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاههای همکار کرمان

عاقلی عنوان کرد: پس از بازدید و بررسی کارشناسان این اداره کل استاندارد استان کرمان از آزمایشگاه‌ها و شرکت های بازرسی همکار تحت پوشش، ۱۵ مورد گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹ تمدید و یک گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار تعلیق شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: تعداد کل گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار در این مقطع ۵۴ مورد و تعداد تمامی شرکت های بازرسی معتبر استان اکنون ۱۴ مورد می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی تعداد یک مورد صدور گواهینامه تایید صلاحیت برای شرکت های بازرسی استان کرمان صادر و  ۲ مورد افزایش دامنه انجام شده و گواهینامه تایید صلاحیت ۱۳ شرکت بازرسی تمدید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha