۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84204582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق چین و فرانسه برای جذب سرمایه‌گذاری های مشترک

تهران- ایرنا- چین و فرانسه توافق کردند، در راستای تکمیل مذاکرات سرمایه گذاری چین و اتحادیه اروپا برای جذب سرمایه گذاری با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، "سی جی تی ان" روز شنبه اعلام کرد: این توافق نامه بین «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و «امانوئل بون» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه، روز گذشته در نشست مشترک بیست و یکمین گفت و گوی استراتژیک چین و فرانسه حاصل شد.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در این دیدار اعلام کرد: دو کشور باید بر اساس اصول سیاسی مانند احترام متقابل به حق حاکمیت و تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، اعتماد متقابل راهبردی را تقویت بخشند و ضمن تثبیت روابط دو جانبه، نیروی بیشتری را به جهان پرابهام کنونی تزریق کنند.

او با اشاره به اینکه پایبندی به روابط استراتژیک به نفع اتحادیه اروپا است، گفت: چین و اتحادیه اروپا باید به حفظ چند جانبه گرایی ادامه دهند و شکل گیری اجماع بین المللی بیشتری را ارتقا دهند.

وی خاطرنشان کرد: هر دو طرف باید مواظب شبه چند جانبه گرایی باشند.

وانگ گفت: هم چین و هم فرانسه باید به استفاده کامل از سازوکار گفت و گو تحت رهنمودهای استراتژیک سران دو کشور برای ارتقا توسعه روابط چین و فرانسه ادامه دهند.

مشاور امور خارجی رییس جمهوری فرانسه نیز در این دیدار چین را شریک راهبردی و مهم فرانسه خواند و گفت: فرانسه اعتماد متقابل و تبادلات و همکاری خود با چین را عالی ارزیابی می کند و از همبستگی دو کشور در مبارزه با کرونا در چارچوب گروه ۲۰ و همکاری دو کشور در زمینه هایی چون پیشبرد احیای رشد اقتصاد جهانی، توسعه سبز و تمدید مهلت بازپرداخت بدهی کشورهای آفریقایی خرسند است.

امانوئل بون افزود: فرانسه قاطعانه از چندجانبه گرایی حمایت می‌کند و امیدوار است رایزنی و هماهنگی با چین را در مسایل مهم و بزرگ جهانی و منطقه ای مانند همکاری در زمینه واکسن، تغییرات اقلیمی، حفظ تنوع زیستی تقویت بخشد.

دو طرف همچنین در این دیدار تاکید کردند که به اتمام رساندن به موقع مذاکرات درباره توافقنامه سرمایه گذاری بین چین و اروپا پیام بسیار خوبی را به جهان ارسال کرده و دو طرف تمایل به پیگیری امور تصویب این توافقنامه دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha