نرخ بیکاری کرمانشاه به کمترین میزان در ۱۰ سال اخیر رسید

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ استان در اوج بیکاری بود اما باتلاش و همراهی مردم و مسوولین الان نه تنها سیر صعودی متوقف شده و شاهد سیر نزولی نرخ بیکاری هستیم به گونه‌ای که در پاییز امسال نرخ بیکاری استان به کمترین میزان خود در ۱۰ سال گذشته یعنی ۱۲.۴ رسید.  

به گزارش ایرنا، استاندار کرمانشاه روز شنبه در نشست فرمانداران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد؛ به برخی خدمات دولت در استان اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری دولت در احداث پتروشیمی و پالایشگاه براساس مطالعات میدان گازی شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل ذهاب کاری بی نظیر است که در کنار شروع عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومان می تواند بیکاری را ریشه کن و شکوفایی ویژه ای در منطقه ایجاد کند.

وی اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۷۱۴ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار سه هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲ هزار و ۷۶ نفر افتتاح می شود که به دلیل لزوم رعایت توصیه های بهداشتی این آیین ها در تمامی شهرستان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بیان دستاوردها و اقدامات ارزنده دولت در استان یقیناً سبب امیدآفرینی و مشارکت بیشتر مردم برای تداوم مسیر توسعه استان خواهد شد اما الان در کنار این مهم که جشن شکوهمند انقلاب است باید از سلامت مردم مراقبت کنیم تا امسال نوروز بانشاطی داشته باشیم.  

وی خطاب به فرمانداران گفت: انتظار داریم ضمن ارتباط با تشکل ها، نهادها و گروه های مردمی، گزارش دستاوردها و اقدامات ارزنده دولت برای مردم به زبان ساده تشریح، تبیین و معرفی شود که زحمات خدمتگزاران دولت در ایام بیان شود و مسوولیت داریم با اطلاع رسانی زمینه امید بیشتر مردم را فراهم کنیم.  

بازوند با تأکید بر لزوم نظارت جدی فرمانداران بر رعایت توصیه های بهداشتی گفت: همه مردم و مسوولین باید تلاش کنند که استان وارد پیک چهارم نشود، زیرا مردم انتظار دارند در آستانه سال جدید شادی و نشاط داشته باشند نه عزا!

استاندار کرمانشاه افزود: انتظار داریم فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌ها موضوع مبارزه با کرونا، اقناع سازی، آگاهی بخشی و نظارت بر شیوه رعایت توصیه های بهداشتی را با جدیت پیگیری کنند.

بازوند به کرونا به عنوان یک بحران فراملی و جهانی اشاره و تأکید کرد: در برنامه های دهه فجر رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی ضروری است و اگر بی توجهی انجام شود، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد و عملاً وارد پیک چهارم خواهیم شد.

استاندار کرمانشاه، افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری را بسیار نگران کننده دانست و تصریح کرد: اگر روندها کنترل نشود، ورودی بیمارستان‌ها به صورت سرپایی سیر صعودی را طی می کند و ممکن است منجربه افزایش فوتی ها شود و اسفند ماه شاهد پیک چهارم در کرمانشاه خواهیم بود که اگر این اتفاق بیافتد در سال جدیدی که باید پر از شادی و نشاط باشد به نوعی تبدیل به عزا می شود.

رییس ستاد کرونا استان کرمانشاه گفت: مردم در سال نو شادی و نشاط می خواهند و طبعاً انتظار دارند دید و بازدیدها را داشته باشند به همین دلیل باید مشارکت مردم را بیشتر از گذشته برای رعایت کرونا جلب کنیم. برهمین اساس فرمانداران باید با تمام توان و به صورت میدانی وارد شوند و ویروس کرونا را که مدیریت کنند زیرا کرونا قابل پیش بینی نیست ولی قابل پیشگیری است.

 استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: نوع جهش یافته ویروس کرونا که الان مطرح است متاسفانه همه رده های سنی را درگیر می کند و حتی برخی ورزشکاران نیز جان خود را از دست دادند.   

اخبار مرتبط