۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84204886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه زیرساختهای عمرانی و اشتغالزایی دستاورد دولت در گناباد است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد توسعه زیرساختهای عمرانی و رونق اشتغال را دستاورد مهم نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید در این شهرستان دانست.

حامد قربانی شنبه شب در آستانه دهه فجر طی نشست خبری، سرعت بخشی تکمیل طرحهای نیمه تمام را مهمترین اولویت دولت در گناباد ذکر کرد و گفت: این طرحها با هزینه چهار هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال در فصلهای حمل و نقل و راه، گاز رسانی، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، آموزش عالی، صنعت، کشاورزی و برق رسانی با پیشرفت فیزیکی ۱۲ تا صددرصد در حال اجراست.

وی افزود: احداث خط آهن یونسی به گناباد به طول ۵۸ کیلومتر به عنوان قطعه نخست راه آهن مشهد به زاهدان، فرودگاه گناباد و احداث باند دوم جاده گناباد به قاین به ترتیب با اعتبار ۵۴۰ میلیارد، ۲۵۱ میلیارد و یک هزار میلیارد ریال، گازرسانی به واحدهای صنعتی و روستاهای گیسور و گازرسانی به پنج روستای بخش شرقی کاخک از دیگر این طرحهاست.

فرماندار گناباد ادامه داد: احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۹۵ درصد و خط اصلی انتقال آب شهرستان گناباد با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجراست.

وی گفت: احداث درمانگاه تخصصی بخش سوختگی بیمارستان علامه بهلول گنابادی و تکمیل مجتمع آموزش عالی گناباد هم به عنوان دیگر طرحهای عمرانی مهم گناباد به ترتیب ۵۰ درصد و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در مجموع ۵۰۰ میلیارد  ریال برای تکمیل آنها اختصاص یافته است.

قربانی افزود: احداث کشتارگاه صنعتی دام و طیور و سردخانه، طرح فرآوری سیلیس، احیا و مرمت قنوات، اجرای سیستم های آبیاری نوین و تحت فشار و اصلاح و توسعه شبکه های شهری و روستایی و روشنایی معابر شهرستان گناباد هم با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرحهای شاخص عمرانی این شهرستان طی سال جاری به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: اعتبار اجرای طرحهای عمرانی گناباد از ۶۸۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال طی سال گذشته به هزار  و ۴۸۴ میلیارد و ۷۹۶ میلیون  ریال طی سالجاری افزایش یافته است.

فرماندار گناباد گفت: با صرف این مبلغ ۶۴ طرح در ۱۸ سرفصل خدمات و توسعه شهری، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، کشاورزی، صنعت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، طرحهای دانش بنیان، آموزش و پرورش، زیرساختهای ارتباطی، توسعه روستایی، محیط زیست، گازرسانی، ورزشی، منابع طبیعی، توسعه روستایی و فنی و حرفه ای طی دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره برداری می رسند.

وی افزود: با بهره برداری از این طرحها برای ۸۲۸ نفر اشتغال ایجاد می شود که از این تعداد ۴۰۸ نفر مربوط به بخش جهاد کشاورزی است.

قربانی ادامه داد: در راستای رویکردهای دولت تدبیر و امید از جمله طرح مثلث توسعه اقتصادی به عنوان طرح ابتکاری رزم حسینی استاندار سابق خراسان رضوی، استفاده از ظرفیتهای معینهای اقتصادی برای محرومیت زدایی و اشتغالزایی و صیانت از اشتغال موجود طی یکسال گذشته مورد توجه قرار گرفت و بر این اساس طی سال قبل بیش از یک هزار اشتغال در گناباد ایجاد شد و از ابتدای امسال تاکنون هم از مجموع ۷۶۹ اشغال ثبت  شده در سامانه رصد ۷۶۳  اشتغال محقق شد.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار  نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha