۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84205812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۳۴ میلیارد ریال پروژه دهه فجر در سیروان افتتاح می‌شود

ایلام - ایرنا - فرماندار سیروان گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۲۰ طرح عمرانی و خدماتی به ارزش ۳۴ میلیارد و ۱۵۱ میلیون ریال در این شهرستان مورد بهره‌براری قرار می‌گیرد.

جواد رحیمی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل برق‌رسانی و ایجاد روشنایی، طرح‌های ورزشی، راهسازی و تعریض جاده، کشاورزی و آبرسانی به باغات و مزارع، گازرسانی و ساخت و ساز ابنیه در نقاط مختلف این شهرستان است.

وی افزود: خاکبرداری، خاک‌ریزی و ایجاد دیوار حائل در سایت جدید روستای چم‌شیر، سنگ فرش، دیوار حائل، آسفالت و کانال سنگی در روستای هیوند، دال بتنی، دیوار سنگی و پیاده‌رو سازی در روستای کلی‌کلی توسط بنیاد مسکن در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رحیمی‌مقدم یادآور شد: بهره‌برداری از ۵۵۰ متر کانال آبرسانی به اراضی کشاورزی روستای کلی‌کلی، علی‌آباد علیا، علی‌آباد احمدبیگی، قلعه وزیر و سفیدخانی توسط سازمان جهاد کشاورزی در این ایام انجام می‌شود.

وی پایان گازرسانی به هشت روستای دهستان عرب‌رودبار شامل روستاهای ظهیری، چم‌جنگل، دوگر، قاضی‌خان سفلی و علیا، آبزا، چم‌روته و داربلوط توسط شرکت گاز را از دیگر طرح‌های آماده افتتاح برای دهه فجر امسال دانست.

فرماندار سیروان روکش آسفالت و تعریض جاده اصلی کارزان - لومار، روکش آسفالت راه روستایی چشم‌چاهی و میان‌تنگ، احداث راه روستایی برزخلف (چم‌شیر) و تعریض جاده سرتنگ به لومار از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را از جمله پروژه‌های راهسازی آماده بهره‌برداری این شهرستان برای دهه فجر امسال معرفی کرد.

وی گفت: انتقال نیروی برق به روستای گوراب سفلی، اصلاح شبکه فشار ضعیف و برقراری روشنایی معابر روستایی نثار مله ماران، اصلاح شبکه متوسط و فشار ضعیف روستای عباس‌آباد و ایجاد روشنایی معابر عمومی شهر لومار توسط شرکت توزیع برق استان و نیز افتتاح سالن ورزش‌های رزمی شهر لومار توسط ورزش و جوانان از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح این شهرستان در دهه فجر امسال است.

به گزارش ایرنا، شهرستان سیروان به مرکزیت لومار در ۶۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

۸۰ درصد جمعیت شهرستان سیروان را بافت روستایی تشکیل داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha