فلسطین و آمریکا بازگشایی دفاتر دیپلماتیک را بررسی کردند

تهران - ایرنا - نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از برقراری اولین تماس رسمی این تشکیلات با دولت جدید آمریکا خبر داد و گفت: در تماس با دولت «جو بایدن» راه های از سرگیری روابط و بازگشایی دفاتر دیپلماتیک و کنسولی بین طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «القدس العربی»، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) اظهار داشت که پس از قطع روابط با دولت قبلی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ که در پی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انجام شد، با دولت جدید آمریکا تماس رسمی برقرار کرده ایم.  

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: من با «هادی عمرو» مسئول امور فلسطین و اسرائیل در وزارت امور خارجه آمریکا به عنوان نماینده رسمی دولت «جو بایدن» تماس گرفته ام.  

وی در آغاز جلسه هفتگی کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله گفت: [در این تماس]  راه‌های برقراری روابط فلسطین و آمریکا به ویژه بازگشایی دفاتر دیپلماتیک و کنسولی، از سرگیری کمک‌های آمریکا، حمایت از آژانس کار و امدادیابی سازمان ملل (UNRWA) و روشهای پیشبرد روند رو به جلوی سیاسی بررسی شد.  

اشتیه تصریح کرد که وی در حال بررسی آمادگی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین (محمود عباس) برای قرار گرفتن در یک مسیر جدی سیاسی مبتنی بر مشروعیت و قوانین بین المللی و زیر چتر چهار جانبه بین المللی (مصر، اردن، آلمان و فرانسه) است.  

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به نقل از عمرو گفت که دولت بایدن به برنامه‌های انتخاباتی خود پایبند است و برای اجرای تدریجی آن تلاش خواهد کرد.  

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دسامبر ۲۰۱۷ پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط واشنگتن و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، همه معاملات سیاسی با دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» را متوقف کرده است.  

دولت ترامپ تمام کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین و آژانس کار و امدادیابی سازمان ملل ویژه پناهندگان فلسطین (UNRWA) را متوقف و دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن و کنسولگری آمریکا در قدس را تعطیل کرد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha