۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 1176
کد خبر: 84207827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش «انرژی - همدلی» حرکت به سوی الگوی مناسب مصرف انرژی

زاهدان- ایرنا- پویش «انرژی‌ - همدلی» علاوه‌بر اینکه باعث‌ تشریح وضعیت فعلی مصرف‌ انرژی در کشور می‌شود شروع حرکتی بلند مدت برای تغییر باور و رفتار مصرف کنندگان و ایجاد الگوی مناسب مصرف است.

پویش «انرژی - همدلی» با هدف مشارکت مشترکان خانگی و تجاری در مدیریت مصرف انرژی برنامه‌ریزی شده و نهادینه شدن فرهنگ مدیریت مصرف انرژی و ایجاد ارزش برای مصرف بهینه از جمله اهداف مهم آن است. این پویش در بازه‌زمانی مشخص تعریف نشده، بلکه شروعی برای یک حرکت همیشگی و ماندگار است.

شهروندان در این پویش به صورت انفرادی و گروهی مشارکت می‌کنند و کاهش ۱۰ ‌درصدی مصرف انرژی (برق و گاز) از اهداف این پویش در مقطع زمانی فعلی (بهمن و اسفند ماه سالجاری) است.

مدیر روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اقدامات ساده و بدون هزینه برای کاهش مصرف انرژی چون تنظیم دمای فضای خانه در درجه ۱۸ تا ۲۱، بستن درب اتاق‌های غیر ضرور و خاموش کردن سیستم گرمایشی آنها، استفاده از لباس‌های گرم در محیط‌خانه، کاهش روشنایی فضاهای عمومی مانند پارکینگ و راهروها، خاموش کردن لامپ‌های اضافی از جمله اقدامات ساده‌ای است که می‌توان در جهت مدیریت مصرف انرژی استفاده کرد.

مجید رضوانی اظهارداشت: با هدف قدردانی از هموطنانی که به پویش «انرژی_همدلی» می پیوندند رقابتی برای مقطع زمانی بهمن‌ماه ۹۹ توسط شرکت توانیر برنامه ‌ریزی شده است.

وی به روش شرکت در این رقابت اشاره کرد و افزود: ارسال پیامک برای مشترکان (توسط شرکت‌های توزیع)، نصب اپلیکیشن برق من، وارد شدن در اپلیکیشن، ثبت شناسه قبض و شرکت در رقابت، از مراحل ورود به این رقابت است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به نحوه قرعه‌کشی و اهدای جوایز به ۲ صورت فردی و استانی اشاره کرد و ادامه‌داد: اهدای جوایز فردی بدین صورت است که بر اساس تعداد افراد شرکت کننده در رقابت، هر شب مراسم قرعه‌کشی در برنامه‌هایی از صدا و سیمای ملی(شبکه دو سیما) انجام و به افراد منتخب ۱۰ دستگاه تبلت جایزه داده می‌شود.

وی افزود: اهدای جوایز استانی نیز به صورت ارزیابی عملکرد استان‌ها در مصرف انرژی هفتگی پایش شده و هر هفته استان‌هایی که کاهش ۱۰ درصدی مصرف را داشته‌اند به میزان صرفه جویی انجام شده پاداش ریالی برای تامین نیازهای ضروری استان را دریافت خواهند کرد.

رضوانی خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان از ابتدای شروع فصل سرما با اقداماتی مهمی همچون اشاعه مطالب مهم آموزشی مدیریت مصرف انرژی در جراید، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی استان، کشف و ضبط مراکز رمز ارز غیرمجاز، جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و تعدیل روشنایی معابر نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی داشته است.  

وی اظهارداشت: شهروندان سیستان و بلوچستانی می‌توانند با نصب اپلیکیشن «برق من» علاوه بر اینکه از خدمات شرکت توزیع برق به صورت غیرحضوری بهره‌مند می‌شوند با پاسخگویی به سوالات و رعایت نکات مدیریت مصرف برق و گاز به پویش« انرژی_همدلی »بپیوندند و با نصب این اپلکیشن در قرعه کشی هر شب ۱۰ دستگاه تبلت شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha