کشور را با رد کلیات بودجه معطل نکنیم

تهران-ایرنا-موافقان کلیات بودجه کل کشور تاکید کردند: نباید با رد بودجه ۱۴۰۰، کشور را معطل کنیم این ظرفیت در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس روز سه شنبه به عنوان موافق کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ کل  کشور گفت: ما امسال و سال آینده با دولت متزلزل رو به رو هستیم اگر بودجه را رد کنیم دست دولت می افتد و قطعا دولت در شش ماه آینده کار خاصی انجام نمی دهد، این که به دولت تنخواه بدهیم و حساب و کتاب نکنیم هم اشتباه محض است.

وی اظهار داشت: اگر بودجه را رد کنیم به تلفیق می رود ولی اگر به دولت برگردد بودجه به ناکجا آباد خواهد رفت، ظرفیت مملکت و ظرفیت سیاسی بیش از این ظرفیت ایده آل فکر کردن این مجلس را ندارد، وضعیت سیاسی طوری است که باید به سمت عدالت برویم.

وی گفت: ظرفیت بیش از این در مملکت نیست که این لایحه را رد کنیم  این گونه کشور معطل می شود.

با گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ موافقت کنید

احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه و نماینده مردم قم در مجلس روز سه شنبه در موافقت با  کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: ما نمایندگان با کلیات لایحه دولت مخالفیم در این راستا من در کمیسیون تلفیق هم به عنوان مخالف صحبت کردم، ولی این را بدانید که گزارش کنونی گزارش ۴۵ نفر از همکاران شماست که به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری این لایحه را بررسی کردند.

وی افزود: این نمایندگان جزییات را تبصره به تبصره بررسی کردند و بخش عمده ای از آن را تغییر دادند بنده اینجا به عنوان موافق کلیات لایحه دولت نیستم زیرا لایحه دولت به هیچ عنوان قابل دفاع نیست این لایحه کاملا سیاسی نوشته شده بود و مجلس را در تنگنا قرار داده بود که چه بپذیرد چه نپذیرد کار مشخص است.

وی تصریح کرد: در این لایحه بحث حذف رانت ۴۲۰۰ تومانی بود در رانت ۴۲۰۰ تومانی در گفت  وگوی خصوصی با مسوولان دولتی و معاونان وزرا یا هر مسوول دیگه ای صحبت کردیم از ما خواهش کردند تا رانت را از بین ببریم ولی متاسفانه در رسانه ملی رفتار سیاسی می کنند و می گویند نباید ارز ۴۲۰۰ حذف شود چون گران می شود در این دو سال اخیر که ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده کدام یک از شهروندان ما مرغ ۴۲۰۰ هزار تومانی به دستش رسیده است این ارز و این رانت در جیب عده قلیلی رفته است.

نمایندگان دولت در جلسات کمیسیون تلفیق حضور داشتند

ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: اگر قرار است ایرادی به مصوبه تلفیق باشد رییس جمهور که می توانست امروز ایراداتش به لایحه بودجه را بیان کند ولی در جلسه حضور نیافت.

وی افزود: بودجه دولت بیشتر جنبه سیاسی داشته تا رفع مشکلات مردمی که برای معیشتشان با مشکلات جدی رو به رو شدند،  وقتی که قرار بود کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق رد بشود اعلام کردند ما با تغییر مشکلی نداریم و اجازه این تغییر را به مجلس دادند این در حالی است که نمایندگان دولت و سازمان بودجه در تمامی جلسات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

کلیات لایحه بودجه را تصویب کنید در جزییات تغییر می دهیم 

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در موافقت با کلیات لایحه بودجه خطاب به نمایندگان گفت: کلیات لایحه دولت را تایید کردید الان می خواهید آنچه که تلفیق آورده را رد کنید فکر کنید که رد کردید نتیجه این که به دولت بر می گردد دولت نهایت آن را بزک می کند و دوباره برمی گرداند یعنی نتیجه ای نمی گیریم. 

وی اظهار داشت: ما به صرف شعار نمی توانیم حرف بزنیم، جهل به مصوبات تلفیق ظلم به خودمان است اگر در جزییات مشکلی داریم باید کلیات را تصویب کنیم  و در جزییات مشکلات را حل کنیم، اگر امروز بودجه رد شود دوباره به دست دولت می افتد و به مشکل می خوریم.

احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در موافقت با کلیات لایحه بودجه کل کشور گفت: ما موافق لایحه  بودجه دولت نیستیم اما موافقت ما در موافقت با خروجی تلفیق بودجه است آنچه که نمایندگان مجلس تصحیح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha