افضلی: روش‌های مدیریت کسب و کار هنری کشور روزآمد نیست

تهران- ایرنا- مهدی افضلی در اولین جلسه انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی بر لزوم به‌روزرسانی دانش و کاربردی‌سازی روش‌های مدیریت کسب و کار هنری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، هم‌زمان با برگزاری یک مجمع عمومی، هیأت مدیره اولین انجمن مؤسسات و آموزشگاه‌های‌ فرهنگی هنری استان تهران انتخاب شدند و اولین انجمن مؤسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری استان تهران با هدف حمایت و توسعه کسب و کارهای مرتبط با هنر و رونق اقتصاد هنر، در قالب تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی آغاز به کار کرد.

در ابتدای این جلسه، مهدی افضلی بنیان‌گذار انجمن و مدیرعامل بنیاد رودکی به رسالت‌های تشکیل انجمن مؤسسات و آموزشگاههای فرهنگی هنری استان تهران پرداخت.
وی گفت: در گفتمان اقتصاد هنر، نیازمند به‌روزرسانی دانش و کاربردی‌سازی روش‌های مدیریت کسب‌وکارهای هنری چه از منظر مدیریتی و چه از منظر اقتصادی هستیم؛ راهبردی بدون تصدی‌گری و تولی‌گری دولتی. 

 معتقدیم اقتصاد هنر در این دیار باید جدی گرفته شود؛ اگر می‌خواهیم هنر را زنده و بالنده نگه داریم.

افضلی افزود: تلاش کردیم تا کانونی ایجاد کنیم تا اهالی هنر بتوانند با دانش روز اقتصاد و مدیریت کسب‌وکار آشنا شوند؛ دعوت از متخصصین امر و برگزاری جلسات گفتمانی، انجام پژوهش‌های تخصصی و برنامه‌های دیگری که در این چارچوب برنامه‌ریزی شده‌اند، اقتصاد هنر و اقتصاد کسب‌وکارهای هنری را به دست خودِ اهالی هنر رشد داده و شکوفا می‌کند.

وی ادامه داد: امیدواریم انجمن مؤسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری بتواند به صورت درون‌زا، بنیانِ اقتصادیِ فعالان حوزه فرهنگ و هنر را به گونه‌ای تقویت کند که اندیشه، فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی هر چه بیشتر بین‌المللی شود. رسالت اصلی انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری شناخت عامل های اقتصادی در کسب‌وکارهای فرهنگی هنری در جهت تقویت بنیه اقتصادی این مجموعه‌ها، در قالب گفتگو، هم‌اندیشی، مشاوره و پژوهش است و در این راستا دستِ اندیشمندان و پژوهشگران این حوزه را  به گرمی می‌فشاریم.
در ادامه مهدی کرباسیان، عضو اتاق بازرگانی در رابطه با توجه به بحث اقتصاد هنر در اتاق بازرگانی، گفت: امروزه بخش اعظمی از اقتصاد در جهان به چرخش مالی هنر برمی‌گردد. همان‌طور که در سال‌های گذشته مشاهده شده، کشورهای پیشرفته دنیا که توانسته‌اند به رشد و توسعه برسند، هنر را با اقتصاد تلفیق کرده‌اند.
وی ادامه داد: در کشور ما اقتصاد هنر به بخش‌های دولتی متصل است که اگر این اقتصاد از طریق انجمن‌های حوزه خصوصی پیگیری شود قطعاً می‌تواند نقش موثرتری داشته باشد.
غلامرضا ملکی، مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی اتاق تهران نیز توضیحاتی درباره ظرفیت‌های این اتاق برای کمک به اقتصاد هنر ارائه و عنوان کرد: اتاق تهران در تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و حل چالش‌های پیش روی فعالان اقتصادی در گفت‌وگو با دولت است.
وی با اشاره به قانون بهبود فضای کسب‌ وکار گفت: انجمن‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی در فهرست ملی جایگاه سازمانی داشته و تکلیف قانونی برآن وارد شده و می توان در بهبود فضای کسب و کار از آن بهره برد.
ملکی افزود: انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری استان تهران یک تشکل مستقل با هیئت مدیره و با بودجه مشخص است که مورد حمایت اتاق بازرگانی تهران است و امیدواریم بتوانید مدافع خوبی برای تشکل خویش در تعالی اهدافتان باشید.
وی با اشاره به ۲۵۰ تشکل ثبت شده و موجود در اتاق بازرگانی از حضور ۱۰ کمیسیون این اتاق یاد کرد و گفت: ما با ایجاد این کمیسیون ها، ساختار و آئین نامه های مدون و نیز در ارتباط با دولت و مجلس و نهادهای حاکمیتی در رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار تلاش می‌کنیم.

در این جلسه پس از به رأی گذاشتن بخش‌هایی از اساسنامه، انتخابات هیئت مدیره انجمن برگزار شد و بر پایه آن، مهدی افضلی، حسین مسافرآستانه، علی متقیان، اصغر همت، احسان آقایی سیدمحمد عمرانی و علیرضا مسگرخویی به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، مهدی کرباسیان نماینده اتاق بازرگانی، غلامرضا ملکی، مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی اتاق تهران، اصغر همت، پیام دهکردی، اسماعیل آذر، علی متقیان، کامبیز صبری، ستاره اسکندری، امیر راد، احسان آقایی از جمله حاضران در این نشست بودند که عصر روز 12 بهمن‌ماه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha