حسینی: بودجه ۱۴۰۰ لایحه پراسراری بود

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس بودجه ۱۴۰۰ لایحه پراسراری بود، گفت: جرم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس هویدا کردن اسرار بود زیرا آگاه کردن مردم از چگونگی فروش نفت و به حراج گذاشتن درآمد را حق مردم می‌دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «سیدشمس الدین حسینی» در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با استناد به اخطاری بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی با اشاره به اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید دارد که کمیسیون تلفیق عدد ۸۴۱ هزار میلیارد تومان را به هزار و یکصد و هزار میلیارد افزایش داد در حالی که این نهاد نوشت که  ۵۳ هزار میلیارد تومان اوراق مالی جدید منتشر شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد افزود: سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد در بند (و) تبصره (۲) مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شود. آیا اگر کمیسیون تلفیق این عدد را از دل تبصره‌ها به جدول اضافه کرد، اسم آن شفاف‌سازی است یا تأیید کردن لایحه‌ای که مخفی‌کاری دارد؟ 

رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس عنوان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ پر از اسرار است ضمن اینکه سازمان برنامه و بودجه در مورد وابستگی به نفت به این موضوع اشاره کرد. از طرفی هدف دولت این بود که با فروش ۱۷.۳ میلیارد دلار مبلغ ۱۹۲ هزار تومان پول به خزانه بریزد، ولی کمیسیون عنوان کرد مبلغ ۱۵ هزار میلیارد دلار باید به خزانه ریخته شود. بنابراین درست نیست که ما رانت و فساد را ترویج کنیم و بعد بگوییم به دنبال دزد بدویم.

حسینی افزود: من واقعا تأسف می‌خورم و باید اعلام کنم وقتی به رییس کل بانک مرکزی گفتم آیا شما می‌دانید برای ارقام تبصره (۱۴) مبلغ ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان محاسبه شده است، ایشان گفتند از آن خبر ندارم که گفتم از آقای پورمحمدی بپرسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: جرم کمیسیون تلفیق بودجه این بود که اسرار هویدا می‌کرد چون فکر می‌کرد مردم حق دارند بدانند که بشکه نفت به چه سختی به دست می‌آید و به چه راحتی به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز  با ۹۹ رای موافق مصوبه کمیسیون تلفیق، ۱۴۸ رای مخالف و ۱۲ ممتنع از ۲۶۱ نماینده حاضر در جلسه علنی با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مخالفت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha