۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84209913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار سمنان: دامغان در بسیاری بخش‌ها ظرفیت توسعه دارد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: شهرستان دامغان با رفع موانع و مشکلات، در بسیاری بخش‌ها، می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های ویژه توسعه و ثروت‌آفرینی خوبی را دنبال کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست افتتاح هم‌زمان طرح‌های دهه فجر شهرستان دامغان که در محل سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد، افزود: توسعه، آبادانی و رفاه اجتماعی از اهداف دولت است که در دهه فجر، باید گام‌های مهم دولت در تحقق این اهداف برای مردم بیان شود. 

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های خوب دامغان همراهی، هماهنگی همدلی بین مسئولان شهرستان است که این امر مهم، بستر مناسبی را برای توسعه فراهم می کند. 

آشناگر تصریح کرد: معادن یکی از ظرفیت‌های خوب دامغان است که با استفاده بهینه از این ظرفیت و جذب سرمایه گذاران می‌توان زمینه ثروت آفرینی را فراهم کرد. 

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات اصلی واحدهای معدنی استان سمنان خام‌فروشی است که باید زیرساخت‌های لازم برای فرآوری محصولات معدنی فراهم شود چرا که حرکت به سمت فرآوری، ارزش افزوده چند برابر در منطقه ایجاد می کند و با هزینه کم، می‌توان از بهره‌وری بیشتری استفاده کرد.

آشناگر عنوان کرد: دامغان در بخش کشاورزی از ظرفیت پسته برخوردار است که به ثروت آفرینی و گردش مالی شهرستان کمک کرده است که طبق آمار، سال گذشته ۲۰ هزار تن پسته خشک و بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال ایجاد درآمد داشته است.

وی افزود: با توجه به کمبود آب در شهرستان دامغان باید به سمت افزایش سطح زیر کشت پسته به جای دیگر محصولات حرکت کرد و در کنار تولید پسته باید فرآوری آن نیز به‌عنوان امر مهم مورد توجه قرار گیرد. 

آشناگر خاطرنشان کرد: دامغان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور است که دارای تاریخ کهن و فرهنگی اصیل است. 

وی ادامه داد: تپه حصار، مسجد تاریخانه، مجموعه چشمه‌علی و بسیاری دیگر از مجموعه‌های بی نظیر تاریخی و گردشگری، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای هستند که باید چالش‌های این مسیر برای توسعه گردشگری رفع شود. 

آشناگر به نقش شهرداران در پیشرفت و آبادانی اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها نقش جدی در توسعه شهری برعهده دارند که طرح‌های این حوزه می‌تواند به بخش گردشگری کمک کرده و استانداردهای مناسب زندگی شهری را فراهم کند. 

استاندار سمنان گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای ارائه خدمت و بیان دستاوردهای یکساله به مردم است، اقدام‌ها در جهت رشد و توسعه و افتتاح طرح‌ها در مقابل عزم و اراده مردم تنها تابلوی خدمت‌گزاری است.

۸۹ طرح با مجموع اعتبار هزینه و پیش‌بینی شده ۶ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال به برکت دهه فجر در دامغان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که برای ۷۰۱ نفر شغل پایدار ایجاد می‌کند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha