۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84210128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه آثار "نقاشی خط" هنرمند خویی برپا شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۱۲
کد خبر: 84210128
نمایشگاه آثار "نقاشی خط" هنرمند خویی برپا شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی گفت: نمایشگاه آثار هنری نقاشی خط "کاظم خراسانی مقدم" به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در گالری مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برپا شده است.

پیمان تابان فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نمایشگاه ۵۰ اثر تلفیقی خوشنویسی و نقاشی و ترکیب رنگ ها توسط این هنرمند برجسته خویی به نمایش درآمده است.

وی اظهار داشت: این هنرمند خویی،  در آثار خود از طبیعت و آثار تاریخی و حیوانات و حالات انتزاعی در آثار خود بهره گرفته و به خلق آثار نقاشی خط می پردازد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی، استفاده و بهره گیری این هنرمند از آثار شاعران معاصر و بخصوص بومی شهرستان را نقطه تمایز و منحصر به فرد شدن آثار او دانست و افزود: نقاشی خط، نوعی از نقاشی است که با الهام از متون اشعار و مطالب ادبی، طرح را به نحوی به منصه ظهور قرار می دهد. هم متن و هم جنبه مفهومی شعر و مطلب برای نظاره کنندگان و مخاطبان قابل درک باشد؛ در حقیقت هنر نقاشی خط، نوعی جان بخشی به متون و مطالب است.

وی بیان کرد: "کاظم خراسانی مقدم"، با سابقه کار هنری ۲۳ ساله خود در عرصه هنر خوشنویسی، از سال ۱۳۷۷ ، آغاز کرده است؛ وی بعدها و از سال ۱۳۹۱ تصمیم به با آمیحتن دو هنرِ خوشنویسی و نقاشی کرده، هنر پرمحتوای دیگری را که “نقاشی خط”ابداع کرده و اکنون  ۹ سال است بصورت حرفه ای نقاشی خط کار می کند.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ صبح و بعدازظهر ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ جهت بازدید و خرید عموم مردم  در گالری شمس تبریزی مجتمع فرهنگی خوی برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha