۳۸۰۰ نفر با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی صاحب شغل شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: امسال سه هزار و ۸۰۰ نفر در این استان با پرداخت تسهیلات صندوق کار آفرینی امید صاحب شغل و منبع درآمد شدند.

علیرضا آخوندزاده روز ‌چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صندوق در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات دولت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در طول سال جاری اقدام به پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه کرده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۲۴ میلیارد ریال به شهرستان مهاباد اختصاص یافته که تمام آن پرداخت شده و ۳۲ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز در قالب طرح‌های دیگر در حال بررسی و پرداخت است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سرانه اشتغالزایی برای طرح‌های پرداختی به ازای هر ۱۵ میلیارد ریال یک نفر پیش بینی شده که این مقدار در این استان به دلیل شناسایی پتانسیل های موجود به زیر یک میلیارد ریال برای هر نفر رسیده است.

آخوندزاده اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و حامی اشتغال جوانان به ویژه در نواحی روستایی و کمتر برخوردار، دغدغه توسعه جوامع محلی و توانمندسازی افراد را در راستای رفع فقر و ایجاد اشتغال پایدار را در این نواحی دارد.

وی  اضافه کرد: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است.

آخوندزاده بیان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی به منظور بازدید و افتتاح طرح‌های اشتغالزای دهه مبارک فجر مهاباد به این شهرستان سفر کرد.

صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha