انقلاب اسلامی، تصمیم‌گیری را از خارج به داخل منتقل کرد

قم - ایرنا - رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که مرکز تصمیم گیری برای کشور را از خارج از ایران به داخل کشور منتقل کرد.

"فریدون عباسی" شامگاه چهارشنبه در سلسله جشن های دهه فجر در مسجد چهارمردان قم، افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی ایران با مقاومت در برابر کودتاهای نظامی، جغرافیایی و رسانه ای موفق شده خود را به عنوان یک کشور مستقل در عرصه بین الملل تثبیت کند. 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در اوج قدرت اقتصادی و نظامی دو بلوک شرق و غرب اتفاق افتاد.

عباسی گفت: ما در دهه هفتاد میلادی با فروش عمده نفت خام به مورتورهای راه اندازی کارخانه های انگلیس، آلمان و آمریکا تبدیل شده بودیم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پهلوی شریک عمده اسرائیلی ها و صهیونیست ها بود و به همین خاطر آنها برای کنترل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بالاترین سطح تجیهزات نظامی را در اختیار ما قرار می دادند.

وی استانداردهای دوگانه غرب در مساله انرژی هسته ای را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: انرژی هسته ای اگر در دست کشورهای غربی یا شریکان آنها در خاورمیانه باشد پدیده مثبت و مطلوبی است اما اگر این صنعت در اختیار یک کشور مستقل باشد هجمه های زیادی بر روی آن می شود.

عباسی گفت: از همان ابتدای انقلاب اسلامی ما با جریان سازش کاری روبه رو بوده ایم و عده ای بودند که به دنبال مذاکره و تنش زدایی بودند و سعی می کردند تا در همان ۴ روز نخست جنگ را خاتمه دهند که با ورود امام راحل نتوانستند راه به جایی ببرند.

وی افزود: ما از همان ابتدای انقلاب اسلامی با تاسی به قرآن کریم و نفس معنوی امام راحل منطق مقاومت را بر سازش کاری ترجیح دادیم.

عباسی عرصه های پیشرفت ایران در ۴۰ سال گذشته بالگردهای ساخت ایران قابل رقابت با تولیدات کشورهای پیشرفته است؛ همچنین تولیدات نظام سلامت و نانو تکنولوژی ایران هم قابل رقابت با تولیدات مشابه خارجی است.

به گفته وی، با وجود تحریم، کمبود و گرانی اما ما در شعب ابیطالب نیستیم و امروز ما مقاوم تر از اصحاب پیامبر گرامی اسلام در شعب ابیطالب هستیم چرا که در محاصره ای که ما امروز داریم فقط جاسوس فیزیکی وجود ندارد بلکه با وجود هجمه شبانه روزی فضای مجازی اما مردم همچنان به دنبال اسلام و معنویت هستند.

عباسی گفت: باید در مفهوم اصولگرا و اصلاحطب بازنگری کنیم چرا که این دو جریان فکری باید در مسائل کلان مانند مقاومت در یک جبهه واحد قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: مازوتی که ما تولید می سوزانیم به خاطر عدم نقص در فیلترهای واحدها و کامل نبودن فناوری های مورد نیاز درصد آلایندگی زیادی دارد.

عباسی گفت: روزانه ۴.۵ تا ۶ میلیارد لیتر مازوت در دنیا سوخته می شود و سهم ایران از این سوخت ۳۵ میلیون لیتر در طول روز است و وقتی همه برای تامین انرژی از آن استفاده می کنند ما چرا خودمان از تامین انرژی مورد نیاز خود محروم کنیم.

وی ابراز داشت: آمریکا در دوره ترامپ علاوه بر سوخت مازوت استفاده از سوخت ذغال سنگ را هم احیا کرد چرا که آنها می دانند که مساله تامین انرژی تا چه اندازه مهم است./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha