۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۱۳
کد خبرنگار: 1238
کد خبر: 84211997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۳۰۰ محصول دانش بنیان در دانشگاه آزاد کشور تولید شد

آبادان - ایرنا - قائم مقام معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ محصول دانش بنیان در دانشگاه‌های آزاد کشور در حوزه دارو، اصلاح بذرو قطعات خودرو تولید شده است.

وحید ضرغامی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خرمشهر اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده و تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و زیرساخت‌های آموزشی آمادگی خدمت‌رسانی به کشور در عرصه های مختلف علمی را دارد.

وی ماموریت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی را کارآفرینی و کمک به حل مسائل کشور دانست و افزود: زمانی دانشگاه رویکرد آموزشی داشت و پس از آن نیاز به پژوهش مطرح شد که دانشگاه آزاد در راستای آن فارغ التحصیل دکترا تربیت کرده است.

ضرغامی بیان داشت: فارغ التحصیلان دانشگاه نباید به دنبال استخدام در دستگاه‌های دولتی باشند بلکه باید با ایجاد کسب و کار باعث درآمدزایی برای خود و اثرگذاری مثبت در اقتصاد کشور باشند.

وی به راه‌اندازی ۳۰ سرای نوآوری با موضوع آمایشی در کشور اشاره کرد و گفت: سراهای نوآوری بر گرفته از مجموع سراهای بازار سنتی کشور با هدف ایجاد بازارهایی در حوزه فناوری نقش آفرینی اقتصادی می کنند.

ضرغامی افزود:در حال حاضر در خوزستان سرای نوآوری نفت ،گاز و انرژی متناسب با شرایط بوم منطقه ایجاد شده است.

وی منطقه آزاد اروند را بزرگترین منطقه کشور به لحاظ فعالیت اقتصادی و توسعه تجاری عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد اروند به لحاظ بازارسازی برای محصولات دانش بنیان می‌تواند نقش آفرینی کند و به دروازه‌ای برای معرفی و عرضه بسیاری از محصولات دانش بنیان به بازارهای بین المللی تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha