به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتاق اصناف قم، عباس جعفری اتابک در همین رابطه تاکید کرد: از شهروندان و زائران خواست میشود هر گونه کالا و خدمات را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب معتبر تهیه کنند و در صورت خرید و دریافت کالا، فاکتور معتبر همراه با مهر از فروشنده دریافت و رسید پرداخت وجه را نزد خود نگهداری نمایند تا در صورت هرگونه شکایت رسیدگی به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.
وی افزود: شهروندان میتوانند هرگونه گرانفروشی، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، نداشتن پروانه کسب و موارد دیگر را از طریق شماره تماس ۳۷۷۵۱۲۱۲-۰۲۵ یا مراجعه حضوری به مدیریت بازرسی و نظارت اصناف قم واقع در خیابان ۱۵ خرداد، مجتمع اداری اصناف اطلاع دهند.
جعفری در خصوص اهمیت کار واحدهای بازرسی، گفت: به منظور اجرای برنامههای ساماندهی اصناف، همچنین ضرورت نظارت جدی بر عملکرد متصدیان واحدهای صنفی با هدف پاسخگویی به مطالبات و رسیدگی مردمی در این ارتباط، واحدهای بازرسی و نظارت اصناف قم تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه بازرسی از واحدهای صنفی استان به طور مستمر در حال انجام است، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۵ هزار بازرسی توسط بازرسان اتاق و حدود ۲۸ هزار بازرسی توسط بازرسان اتحادیه ها انجام و طی این بازرسیها ۲هزار و ۵۰۰ پرونده به تعزیرات قم ارسال شده است.
وی افزود: تعداد شکایات دریافت شده طی این مدت ۳هزار و ۲۰۰ مورد بوده که رسیدگی لازم به آن صورت گرفته است.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز قم همچنین عدم نصب برچسب قیمت و مشخصات کالا و همچنین گرانفروشی را از بیشترین تخلفات واحد های صنفی استان دانست.
جعفری در ادامه از حدود ۴۹هزار بازرسی از واحد های صنفی در خصوص دستورالعمل مربوط به کرونا توسط بازرسان اتاق اصناف خبرداد و گفت: از شیوع کرونا تاکنون ۵۵۶گشت مشترک نیز با همکاری سایر دستگاههای مرتبط در قم برگزار شده است.
وی تصریح کرد: در این مدت ۶۰۰ اخطار عدم رعایت پروتکل ها به واحد های صنفی داده شده و ۱۱۳مورد نیز پلمپ گردیده است.
درمجموع ۳۶هزار و ۳۹۳ واحد صنفی مجوز دار در استان قم وجود دارد که ۲۱هزار و ۴۹۳ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۹۰۰ مورد آن تولیدی و فنی است و سازمان صمت استان با همکاری اتاق اصناف و دیگر نهادهای مسئول بر نحوه عملکرد آنها نظارت دارد.
نظر شما