رقابت سه تیم برای یک جام نامرئی؛ کدام تیم قهرمان نیم‌فصل می‌شود؟

تهران- ایرنا- سه تیم برای قهرمانی در نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران شانس دارند.

به گزارش ایرنا، با برگزاری بازی‌های هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تعداد تیم‌هایی که مدعی قهرمانی در نیم‌فصل بودند از ۹ تیم به سه تیم کاهش پیدا کرد و حالا تنها استقلال تهران، سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران این شانس را دارند تا برنده این جام نامرئی شوند.

استقلال در حال حاضر با ۲۶ امتیاز صدرنشین است. تیم محمود فکری در هفته آخر باید به مصاف سپاهان اصفهان برود. یک جدال ۶ امتیازی فوق‌العاده حیاتی که باید در اصفهان به انجام برسد. استقلال در صورت شکست به طور قطع قهرمانی در نیم‌فصل را از دست می‌دهد. در صورت کسب نتیجه مساوی یا برد اما شانس این تیم به مراتب افزایش پیدا می‌کند. در این حالت تنها پرسپولیس می‌تواند استقلال را پشت سر بگذارد.  آبی‌پوشان اگر مقابل سپاهان به تساوی برسند؛ پرسپولیس با هفت امتیاز از سه دیدار باقی‌مانده‌اش قهرمان خواهد شد اما پیروزی استقلال در اصفهان فقط یک راه برای پرسپولیس می‌گذارد و آن هم کسب ۱۰۰ درصد امتیازات در سه مسابقه باقیمانده‌اش است. کاری بسیار سخت و دشوار در این شرایط کنونی.

سپاهان اصفهان با هدایت محرم نویدکیا تیم دوم جدول رده‌بندی است. آنها ۲۵ امتیاز دارند و در رده دوم جای دارند. طلایی‌پوشان در صورتی که نتوانند از سد استقلال بگذرند قطعا قهرمان نیم‌فصل نمی‌شوند اما پیروزی آنها در برابر تیم محمود فکری شانس‌شان را به مراتب افزایش خواهد داد. بازهم فقط پرسپولیس است که می‌تواند با پیروزی در هر سه مسابقه و یا کسب هفت امتیاز و به خاطر تفاضل گل از آنها سبقت بگیرد.

اما پرسپولیس. تیم یحیی گل‌محمدی فعلا بعد از صنعت نفت در رده چهارم است اما ۲ بازی کمتر نسبت به تیم‌های بالاسری خود دارد. سرخپوشان تهرانی اگر قهرمانیِ بدون حرف و حدیث و اما و اگر را می‌خواهند باید هر سه دیدار پیش روی خود را ببرند و با کسب هر ۹ امتیاز بدون توجه به هر نتیجه‌ای در اصفهان قهرمان نیم‌فصل شوند. کسب ۶ امتیاز هم ممکن است تیم یحیی گل‌محمدی را قهرمان کند و آن‌هم در شرایطی است که بازی سپاهان و استقلال مساوی شود و آنها در سه دیدار خود تفاضل گل‌شان را از مثبت ۶ به مثبت ۱۰ برسانند یا به تفاضل مثبت ۹ برسند و از نظر تعداد گل زده نسبت به استقلال عملکرد بهتری داشته باشند. کسب هفت امتیاز هم می‌تواند پرسپولیس را قهرمان کند. اگر بازی استقلال و سپاهان برنده نداشته باشد و یا تیم اصفهانی به برتری برسد و در نهایت سرخپوشان تهرانی با تفاضل گل بهتر و یا گل‌های زده بیشتر در صورت تساوی در تفاضل‌ها عملکرد بهتری از خود نشان بدهند. پرسپولیس در سه دیدار پیش رو باید به مصاف تیم‌های مس رفسنجان(میزبان)، پیکان(میزبان) و گل‌گهر سیرجان(میهمان) برود.

گفتنی است تیم صنعت نفت آبادان حتی اگر بتواند در دیدار برابر ماشین‌سازی در تبریز به برتری برسد نمی‌تواند شانسی برای قهرمانی در نیم‌فصل داشته باشد چرا که در بازی استقلال و سپاهان هر نتیجه‌ای به دست بیاید، یک تیم از امتیازِ ۲۶ تجاوز خواهد کرد و در این شرایط برزیلِ ایران شانسی برای قهرمانی در میانه فصل نخواهد داشت.

وضعیت صدر جدول در حال حاضر:

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha