۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84220818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی عکس شهریاران تا ۲۲ بهمن تمدید شد

سمنان- ایرنا- سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی عکس شهریاران در راستای بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مشارکت پرشورتر هنرمندان و عموم مردم در این جشنواره، تا ۲۲ بهمن جاری تمدید شد.

به گزارش ایرنا، محمودرضا دارایی روز یکشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: جشنواره ملی عکس "شهریاران" در سه بخش اصلی تجربه (عمومی)، بخش حرفه ای و بخش شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش تجربه (عمومی) ویژه کودکان و خانواده ها طراحی شده افزود: در این بخش کودکان، عکس‌هایی که با تلفن همراه یا با دوربین های دیجیتال ساده به تنهایی یا با کمک والدین می گیرند را می توانند به جشنواره ارسال کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: بخش حرفه ای نیز شامل تک عکس و مجموعه عکس است.

وی ادامه داد: در بخش شهرداری ها ،کلیه شهرداری های سراسر کشور به عنوان یک شخصیت حقوقی می توانند نسبت به ارسال ایده ها و خلاقیت های اجرا شده در قالب عکس اقدام کنند.

دارایی موضوع و محور اصلی این جشنواره را کودک و توسعه پایدار شهری عنوان کرد و افزود: کودک و محیط زیست، کودک و فضای بازی ایمن، کودک و مشارکت در تصمیم گیری شهری، کودک و معماری شهری، کودک و آئین های سنتی ملی و مذهبی، کودک و نشاط افزایی، کودک و کتابخوانی، کودک و هویت شهری از جمله موضوعات بخش‌های مختلف نخستین جشنواره ملی شهریاران است.

وی ابراز داشت: با توجه به انتخاب شهر سمنان به عنوان یکی از ۱۲ شهر نمونه دریافت عنوان دوستدار کودک، برگزاری این رویداد ملی و بین المللی می تواند به دریافت نشان "شهر دوستدار کودک" یونیسف کمک شایانی کند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان بیان کرد: آشنایی کودکان و خانواده های ایرانی با معیارها و ملاک های یک شهر استاندارد برای زندگی راحت و ایمن، آشنایی کودکان و خانواده های ایرانی با آداب و رسوم زندگی شهری اقوام مختلف، شناسایی استعدادهای برتر هنری در میان کودکان و نوجوانان، همگرایی ملی در حوزه تولید محتوای هنری در قالب عکس در راستای کمک به مدیریت کلان شهری، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار هنری حوزه کودکان و کمک به انتشار گسترده تر آثار بویژه در فضای مجازی از اهداف این جشنواره است.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره ملی "عکس شهریاران" با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،شهرداری سمنان، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم، اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و خبرگزاری ایرنا استان سمنان برگزار می شود.

علاقه مندان می‌توانند جهت اطلاع بیشتر از فراخوان، جوایز جشنواره و نحوه ارسال آثار به سایتshahryaran.semnan.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha