امنیت کامل در مرزهای آذربایجان‌غربی برقرار است

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این استان با وجود بیش از ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک به سه کشور دیگر، از بیشترین میزان امنیت در مرزها برخوردار است.

علی مصطفوی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی و پشتیبانی مردم، امنیت کامل در مرزهای آذربایجان‌غربی برقرار است.

وی با اشاره به کنترل کامل مرزها توسط نیروهای نظامی، بیان کرد: اکثر مرزهای آذربایجان‌غربی از مین نیز پاکسازی شده و این پاکسازی در برخی از مناطق سردشت و پیرانشهر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان همیشه در کمین آسیب رساندن به مردم انقلاب اسلامی هستند، افزود: باید دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم بازگو شود تا شاهد دلگرمی بیشتر در سایه امیدآفرینی باشیم.

افزایش ۹۹۲ درصدی کشف احشام قاچاق

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طی ۹ ماه سال جاری کشفیات قاچاق احشام در آذربایجان‌غربی ۹۹۲ درصد افزایش یافته است، گفت: دلیل اصلی این قاچاق نوسانات ارزی و بالا بودن قیمت گوشت در کشورهای همسایه است.

وی افزود: برخی از دلال‌های سودجو با ترغیب دامداران و عشایر مرزی به فروش دام‌های خود به کشورهای همسایه نقش بسزایی در افزایش قاچاق احشام داشته‌اند که خوشبختانه با نظارت دقیق بر مرزها ناکام می‌مانند.

مصطفوی به افزایش ۱۲۸ درصدی کشفیات قاچاق دارو در آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اکثر کشفیات انجام شده در این حوزه مربوط به داروهای ساده و معمولی است و شامل داروهای خاص مثل انسولین نیست.

وی در ادامه به کاهش ۷۳ درصدی کشفیات قاچاق کالاهای دخانی، کاهش ۶۳ درصدی قاچاق الکل و کاهش ۳۳ درصدی قاچاق سوخت طی ۹ ماهه سال جاری در آذربایجان‌غربی اشاره کرد.

آذربایجان‌غربی با سه کشور جمهوری آذربایجان‌، عراق و ترکیه بیش از ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد و هاب آسیا به اروپا محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha