تمهیدات برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در اردبیل فراهم است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، ماریا موسوی روز یکشنبه در نشستی با حضور مدیرکل جریانات سیاسی وزارت اطلاعات، دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی و روسای جبهه‌ها و شوراهای سیاسی استان اردبیل افزود: تامین امنیت و سلامت انتخابات در این راستا همانند انتخابات‌های پیشین سرلوحه کار مجریان قرار دارد.

وی با تاکید بر نقش احزاب در شکل‌گیری فضای انتخاباتی بیان کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی نقش موثری در انتخابات و افزایش میزان مشارکت مردم دارند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل با اشاره به مشارکت مردمی در این استان به نسبت میانگین کشوری یادآور شد: مردم این خطه در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی میزان مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری داشتند.

به گفته وی، در حال حاضر ۵۳ حزب و گروه سیاسی، سه جبهه و شورا از جمله شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، جبهه ایستادگی و جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در استان اردبیل فعالیت سیاسی دارند.

نمایندگانی از جریان‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف فعال در استان اردبیل نیز در ادامه این نشست در زمینه مسائل ملی و منطقه‌ای مواردی را مطرح کردند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha