ایجاد صندوق بازارگردانی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت

تهران - ایرنا - معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اقدامی که درشورای عالی بورس مصوب شد، بحث ایجاد صندوق بازارگردانی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است که با این صندوق می توان از سهام شرکت هایی که در بورس پذیرش شدند و در حال معامله قرار دارند، حمایت کرد.

«محمدرضا معتمد» امروز (دوشنبه) در نشست خبری که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با موضوع برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی برگزار شد، اعلام کرد: سرمایه شرکت‌های سهام عدالت که در بورس حضور دارند بالغ بر ۳۸۶ هزار میلیارد تومان است، بیشترین سرمایه ۳۶ هزار میلیارد تومان و کم‌ترین سرمایه ۲۷۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی توضیح داد: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از این توانایی برخوردارند تا بوسیله انتخابات هیات مدیره که در ۲۰ اسفندماه امسال برگزار می شود در پروژهای سودآوری که شناسایی می شوند سرمایه گذاری کنند و منافع آن به سرمایه گذاران آن شرکت ها تعلق می گیرد.

معتمد اضافه کرد: براساس آزادسازی سهام عدالت تعداد ۴۹ شرکت به سهامداران تخصیص داده شد که از این رقم ۳۶ شرکت در فرابورس و بورس پذیرش شدند، ۱۳ شرکت دیگر غیربورسی که هنوز در بورس پذیرش نشدند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: ۱۳ شرکت باقی مانده که باید به مشمولین اختصاص داده شود، قرار است در قالب یک هلدینگ به همه سهامداران سهام عدالت تخصیص داده شود.

وی افزود: لازم است تا همه مشمولین سهام عدالت در سامانه های لازم از جمله سجام که ارتباط سهامداری با سرمایه گذاران را دارد ثبت نام کنند، تا کلیه منافع لازم به آنها اختصاص یابد.

معتمد خاطرنشان کرد: با ثبت نام در سجام، سهامداران می توانند از منافع عادی که برای شرکت های سرمایه گذاری  و شرکت های سرمایه پذیر،  افزایش سرمایه شرکت ها و نیر منافع نقدی که به آنها تعلق می گیرد، مطلع شوند و از این راه می توانیم منافع را به شکل  مستقیم و در اسرع وقت در اختیار افراد قرار دهیم.

عضو هیات مدیره سازمان بورس خاطرنشان کرد: چنانچه حضور ۱۰۰ درصدی سهامداران را در سجام داشته باشیم می توانیم بدین وسیله از هر گونه تغییر در شرکت ها را به سهامداران اطلاع رسانی کنیم.

وی گفت: اقدام دیگری که شورای عالی بورس مصوب شد، بحث ایجاد صندوق بازارگردانی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است، که با این صندوق می توان از سهام شرکت های سرمایه گذاری که در بورس پذیرش شدند و در حال معامله قرار دارند، حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر اقتصاد مهرماه امسال با اشاره به درآمد ۳۳ هزار میلیاردی دولت از محل واگذاری سهام، گفت: الزام بازارگردانی شرکتهای بورسی در آبان ماه به طور کامل اجرایی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha