تحلیلگر ارشد عراقی: بقای آمریکا به زیان انتخابات عراق است

بغداد – ایرنا- تحلیلگر ارشد سیاسی عراقی هشدار داد که ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق به زیان انتخابات پارلمانی آینده این کشور است و بر آن تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری العهد نیوز عراق، «نبیل العزوای» تحلیلگر ارشد سیاسی عراقی در سخنانی تصریح کرد: حضور نیروهای آمریکایی در عراق بر خروجی فرایند انتخابات پارلمانی آینده این کشور تاثیر منفی می گذارد.
وی افزود: معتقدم که خروجی هرگونه انتخابات در هر کشوری که تحت اشغال است، به نفع این کشور و مصلحت آن نخواهد بود.
العزوای تصریح کرد: حضور هرگونه نیروی خارجی یا آمریکایی در هر کشوری - دخالت مستقیم یا غیرمستقیم- در انتخابات خواهد بود .
به گفته او اگر فرایند انتخابات برگزار شود، طرف آمریکایی بر آن تاثیر خواهد داشت و این همان چیزی است که آنها (آمریکایی ها) - با طرح اشراف، دخالت و اظهار نظر- صحبت درباره آن را شروع کرده اند.
العزاوی درباره نظارت سازمان ملل نیز هشدار داد: به محض اینکه نظارتی از جانب سازمان ملل در این انتخابات باشد، این بدان معنا خواهد بود که سازمان ملل آشکارا دخالت خواهد کرد و اثر آن در نتایج این انتخابات خود را نشان خواهد داد.
دولت عراق در جلسه اواخر آذرماه خود به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور با حضور اعضای کمیسیون عالی انتخابات عراق، با تعیین روز دهم اکتبر آینده (۱۸ مهر) به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور موافقت کرد.
پیش از این نخست وزیر عراق روز ششم ژوئن آینده (۱۶ خرداد) را به عنوان روز برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور تعیین کرده بود.
رایزنی‌ها و گام‌های احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از  بیش از  چهار ماه پیش برای ورود به این انتخابات آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha