هشت طرح تعاونی در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان مرکزی گفت: هشت طرح تعاونی در ایام‌لله دهه مبارک فجر در شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه و محلات این استان به بهره‌برداری رسید.

«محمدتقی آبایی‌هزاوه» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای برای اجرای این طرح‌ها ۲۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و با با افتتاح آنها، زمینه اشتغال ۶۶ نفر شامل ۴۶ مرد و ۲۰ زن فراهم شده است.

وی ادامه داد:  عملیات اجرایی ۲ طرح تعاونی نیز با اعتباری بال بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ایام‌الله دهه مبارک فجر امسالز آغاز شد که با بهره‌برداری از آنها  ۱۷ فرصت شغلی دیگر ایجاد خواهد شد.

آبایی‌هزاوه تاکید کرد: طرح های تعاونی نقش موثری در ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولیدی و اقتصادی دارند و این بخش تاکنون با توفیقات خوبی در استان مرکزی همراه بوده است.

بر اساس اطلاعان سالنامه آماری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی،  کل تعاونی‌های این استان بالغ بر پنج هزار و ۷۱۶ واحد می‌شود که ۲ هزار و ۲۲۷ واحد آن فعال هستند.

تعاونی‌های استان در زمینه کشاورزی،  جنگلداری،  شیلات،  صنعت، استخراج معدن، ساختمان سازی،  حمل و نقل، انبارداری،   ارتباطات، واسطه گری مالی، عمده فروشی، خرده فروشی،  تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت و کالاهای شخصی و خانگی فعالیت دارند.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha