۱۶۰ روستای آذربایجان‌غربی امسال به اینترنت پرسرعت تجهیز شده است

ارومیه- ایرنا- سرپرست مخابرات آذربایجان‌غربی گفت: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۶۰ روستای این استان طی سال جاری به اینترنت پرسرعت تجهیز شده که این روند همچنان ادامه دارد.

چنگیز نوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شرایط خاص ایجاد شده در کشور پس از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: در همین راستا شرکت مخابرات در راستای بهره‌مندی نقاط دور دست و روستاهای آذربایجان‌غربی از اینترنت تمامی تلاش خود را به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماه نخست سال جاری ۱۵ هزار خط شماره ثابت توسط شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی واگذار شده، اظهار داشت: تعداد مشترکان تلفن ثابت استان، امسال با این افزایش به ۹۲۳ هزار مشترک رسیده است.

سرپرست مخابرات آذربایجان‌غربی افزود:  در بخش دیتای باند پهن نیز  ۴۸ هزار مشترک جدید به تعداد مشترکان استان افزوده شده که کرونا نیز مزید بر علت بوده است؛ تعداد مشترک باند پهن استان به ۲۴۲ هزار مشترک رسیده است.

وی با اشاره به توسعه سیار شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: امسال در بخش توسعه سیار، عملکرد مخابرات استان قابل قبول بود به طوری که ۴۳ سایت جدید در نقاط شهری، روستایی و جاده‌ای استان ایجاد شده تا سرویس نسل چهارم به صورت مطلوب واگذار شود.

نوری با اعلام اینکه در مجموع سه میلیون و ۷۰۰ هزار سیم کارت همراه اول در آذربایجان‌غربی واگذار شده است، بیان کرد: از این تعداد، سه میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک از سرویس‌های همراه اول استفاده می‌کنند.

وی همچنین از پوشش ۱۰۰  درصدی جاده‌های آذربایجان‌غربی توسط همراه اول خبرداد و گفت: ۸۸ درصد جاده ریلی استان نیز توسط این اپراطور ساپورت می‎شود.

سرپرست مخابرات آذربایجان‌غربی همچنین به توسعه پهنای باند ۱۴۰ مرکز شهری و روستایی ی سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در همین راستا یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

پس از شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش در بسیاری از مقطع‌ها در کشور، نیاز به اینترنت یک امر ضروری است که در همین راستا دولت تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا با همکاری بخش خصوصی مطالبه مردم در همین راستا را عملی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha