۳۰ کیلومتر از محور بازارچه ماهیرود به فراه افغانستان در دست اجرا است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ کیلومتر از محور بازارچه ماهیرود به فراه افغانستان با پیشرفت مناسب در دست اجرا است.

وحید داعی روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های خراسان جنوبی که با حضور وزیر راه و شهرسازی در سربیشه برگزار شد، افزود: قطعه نقطه صفر تا فراه ۲۱۷ کیلومتر است که ۶۴ کیلومتر قبلا کار شده و کیفیت آسفالت آن بسیار پایین آمده است از این مسیر ۳۰ کیلومتر در دست اجرا و ۲۳ کیلومتر هم در دست مناقصه داریم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط میان میل ۷۸ تا فراه افغانستان، ۴۰۰ کیلومتر طول مسیر هرات را کوتاه می‌کند، اظهار داشت: مشکلاتی در بحث راه‌سازی در افغانستان داریم که تناژ بار مشخص نیست که کنترل تناژ باید پیگیری شود.

داعی ادامه داد: مکاتبه‌ای دفتر حمل و نقل با افغانستان انجام داده تا مشکلات مربوط به پیمانکاران در این پروژه حل شود.

وی با بیان اینکه از سربیشه تا بازارچه ماهیرود، ۱۲۵ کیلومتر راه داریم که ۱۰ کیلومتر دوبانده است، اضافه کرد: در این مسیر ۵۳ کیلومتر در دست اجرا داریم که ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از نقطه صفر مرزی عملیات اجرایی ۲۷ کیلومتر آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۵ کیلومتر در دست پیگیری داریم که تا قبل سال مجوز مناقصه انجام خواهد شد.

داعی گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک داریم که یک فرصت است.

وی افزود: چهار بازارچه مرزی در چهار شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان داریم و تنها نقطه‌ای که گمرک داریم ماهیرود است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در این آیین گفت: در ایام دهه فجر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه حمل و نقل جاده‌ای کشور بود که افتتاح شد.

داریوش امانی افزود: اولویت ما پایانه‌های مرزی است که نسبت به سال گذشته در همین پایانه تناژ کالا ۱۷ برابر افزایش پیدا کرده که بیانگر افزایش خدمات در حمل و نقل جاده ای است.

وی بیان کرد: امیدواریم براساس مصوبات شورای ساماندهی مرز ساماندهی‌هایی انجام شود و خیلی از خدمات در پس کرانه‌های مرز برود.

امانی افزود: امیدواریم مشکلات و معضلات که در حوزه تصادفات در این منطقه است با خدمات انجام شده مرتفع شود.

وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه راهسازی و مسکن در خراسان جنوبی، دوشنبه شب از راه زمینی کرمان وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه همزمان ۹۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های این استان در شهرستان طبس با حضور وی افتتاح شد.

محمد اسلامی در دومین روز سفرش به  این استان امروز (سه‌شنبه) از پایانه مرزی ماهیرود بازدید کرد و با حضوری وی عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باند دوم راه‌ها و بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند - یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha