۵ طرح عمرانی، ورزشی و تولیدی در بوکان به بهره‌برداری رسید

مهاباد- ایرنا- در دهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، پنج طرح عمرانی، ورزشی و تولیدی در بوکان با هزینه ۴۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

فرماندار بوکان روز سه شنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها که مدیرکل راه و شهرسازی، نماینده مردم بوکان در مجلس شواری اسلامی و مسوولان محلی نیز حضور داشتند به خبرنگار ایرنا گفت: واحد تولید و بسته بندی مواد شوینده واقع در شهرک صنعتی بوکان در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای ۶۷۵ متر مربع، توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

محمد امین‌زاده با بیان اینکه این واحد تولیدی قادر است سالانه هزار و ۲۰۰ تُن انواع مایع دستشویی، ظرفشویی، شیشه پاکن، انواع شامپو، مایه لباس شویی، جرم‌گیر و سفید کننده تولید کند، افزود: با افتتاح این واحد تولیدی که قابلیت توسعه نیز دارد برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال فراهم شده است.

وی گفت: به همین مناسبت فاز نخست کنارگذر بوکان نیز به طول هفت کیلومتر با هزینه ۳۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

فراندار بوکان افزود: این کنارگذر به طول ۱۹ کیلومتر در ۲ باند ١١ متری از ابتدای تقاطع روستای ناچیت در مسیر بوکان - میاندوآب تا تقاطع محور بوکان - سقز در حال اجراست که امروز هفت کیلومتر آن افتتاح و زیر بار ترافیک رفت.

وی اضافه کرد: امروز همچنین مرکز سنگ شکنی برون اندامی این شهرستان نیز با ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوص مورد بهره برداری قرار گرفت .

امین‌زاده ادامه داد: این مرکز درمانی و خدماتی قادر است علاوه بر خدمات رسانی به مردم شهرستان بوکان به شهرستان های استان کردستان و جنوب آذربایجان‌غربی و بخشی از شهرهای همجوار مرکز استان نیز خدمات ارایه دهد.

وی اضافه کرد : به مناسبت دهه مبارک فجر یک واحد تولیدی پوشاک به نیابت از ۲۴۰ طرح اشتغال‌زایی و کاریابی کمیته امداد با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفر نیز در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار بوکان گفت:  برای اجرای این ۲۴۰ طرح، ۱۰ میلیارد ریال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوکان به منظور حمایت و ایجاد اشتغال و کاریابی به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: امروز همچنین دومین سالن ورزشی سرپوشیده چند منظوره دبیرستان هشت شهریور این شهرستان نیز با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و با هزینه ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات تجهیز و توسعه نوسازی مدارس افتتاح شد.

امروز همچننین مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بوکان نیز غبارروبی و عطر افشانی شد.

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۲۳ طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی، صنعتی و آموزشی با ۷۹۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha