چند طرح وقفی در تربت‌حیدریه بهره‌برداری شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه گفت: سه مورد طرح در حوزه وقف با هزینه از محل اعتبارات دولتی، مشارکت بخش خصوصی و همکاری شهروندان نیکوکار در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حجت‌الاسلام جعفر نواییان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا نخستین طرح را سرمایه‌گذاری موقوفه بازار واقع در ابتدای جاده خواف - تربت‌حیدریه ذکر و بیان کرد: این طرح وقفی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع شامل ساخت ۲۳ واحد تجاری است که امروز به بهره‌برداری رسیده و وارد چرخه فعالیت اقتصادی شدند.

وی دومین طرح وقفی را بهسازی و توسعه مسجد مرحوم قائمی واقع در خیابان خیرین شهر تربت‌حیدیه ذکر و بیان کرد: اجرای این طرح نیت واقف برای توسعه مسجد سه میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات دولتی، کمکهای مردمی و تعدادی از موقوفات در بر داشت. 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه افزود: طرح سوم نیز موقوفه آخوند ملا محمدعلی است که در روستای نسر بخش رخ این شهرستان قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح وقفی عمرانی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار همراه با یک رشته قنات دایر اجرا شده است.

حجت‌الاسلام نواییان گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی با مرمت و لایروبی قنات حجم خروجی آب را به حد مطلوب افزایش داده تا زمین موقوفه به کشت زعفران، انگور سیاه، گلابی، زرشک و دیمی‌کاری حفاظت شده اختصاص یابد.
اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه مدیریت این حوزه را در شهرستانهای زاوه و مه‌ولات نیز بر عهده دارد.

هزار و ۸۰۰ موقوفه، چهار هزار رقبه و ۱۳ بقعه متبرک در سطح این سه شهرستان واقع در جغرافیای مرکزی استان خراسان رضوی وجود دارد. بیشتر موقوفات این مناطق شامل زمین، درخت، ملک مسکونی و تجاری است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha