۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84226066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری جشن تکلیف ۴۱ هزار دانش آموز در البرز

۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
کد خبر: 84226066
برگزاری جشن تکلیف ۴۱ هزار دانش آموز در البرز

کرج-ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: جشن تکلیف ۴۱ هزار و ۵۴۰ دانش آموز دختر و پسر این این استان در بستر شبکه شاد برگزار شد.

فرشته فهمیده روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: طرح جشن تکلیف دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی وهشتم دوره اول متوسطه از هفته قرآن ، عترت و نماز در۲۴ آذرماه آغاز و تا پایان دهه مبارک فجر۹۹ ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا آیین جشن تکلیف دانش آموزان این استان به منظورحفظ سلامت دانش آموزان و پایبندی به مصوبه فاصله گذاری اجتماعی در فضای مجازی برگزار شد.

 وی بیان داشت: در جشن معنوی  امسال ۲۱ هزار و ۲۴۳ دانش آموز دختر سوم ابتدایی و ۲۰ هزار و ۲۹۷ دانش آموز پسر پایه هشتم دوره اول متوسطه البرز شرکت داشتند.

فهمیده یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش برای اجرای این جشن را آشنایی دانش آموزان با وظایف شرعی و دینی ذکر کرد و گفت: جشن تکلیف یک خاطره شیرین است که دانش آموزان آن را درذهنشان ثبت می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی که امکان برگزاری برنامه حضوری درمدارس وجود ندارد، امسال این جشن معنوی با همراهی اولیا درخانه های دانش آموزان برگزارشد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان البرزی ازبرگزاری جشن تکلیف در خانه  یک هزار  اثر خلاقانه در قالب فیلم کوتاه، پیام آموزشی و عکس تهیه کردند که در کانال قرآن، عترت و نماز حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان بارگذاری شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در مدت برگزاری این جشن محتوا های آموزشی - تربیتی با موضوع نماز، احکام شرعی ، روزه  و اخلاق به صورت تصویری و صوتی برای شناخت بیشتر دانش آموزان دربستر شبکه شاد نیز به نمایش در آمد.

وی گفت: دانش آموزان با ورود به سن تکلیف دینی، موظف به انجام احکام الهی هستند لذا کارشناسان تربیتی و مذهبی در جشن تکلیف دانش آموزان در فضای مجازی به موضوعات مهمی چون اقامه نماز، رعایت محرم و نامحرم، اهمیت حفظ حجاب برای دختران، خواندن قرآن و گرفتن روزه پرداختند.

فهمیده تاکید کرد: انجام واجبات دینی واحترام به والدین، معلمان و سایر افرادجامعه، داشتن اخلاق، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع، صرفه جویی و احساس مسوولیت درزندگی ازوظایف مهمی است که دانش آموزان هنگام رسیدن به سن تکلیف باید به آن توجه کنند.

 استان البرز ۴۷۳ هزاردانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha