۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84226192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازنده سموم کشاورزی تقلبی در پارس‌آباد بیش از یک میلیارد ریال جریمه شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از محکومیت و جریمه یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریالی سازنده سموم کشاورزی تقلبی در شهرستان پارس‌آباد مغان خبرداد.

به گزارش ایرنا ، علی رحیمی‌آذر روز پنجشنبه گفت: بر اساس گزارش پلیس آگاهی شهرستان پارس‌آباد مبنی بر تولید و ساخت سموم کشاورزی تقلبی، تیمی متشکل از رئیس شعبه سیار تعزیرات، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ماموران نیروی انتظامی در قالب گشت مشترک به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های اولیه ماموران از این محل ۲۹۵ قوطی، ۲۵۰ سی‌سی سموم کشاورزی دست‌ساز و تقلبی کشف و ضبط و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.

وی اظهارکرد: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

وی بیان ‌کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی‌آذر گفت: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی تشریح کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، عرضه کالای تقلبی، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

شهرستان مرزی پارس‌آباد با کشت و تولید بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور محسوب می‌شود، این شهرستان در ۲۲۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha