استاندار خراسان رضوی: شناسایی مطالبات مردم هدف اصلی سفر به شهرستانهاست

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: شناسایی مطالبات مردم هدف اصلی سفرهای استانی به شهرستانهای خراسان رضوی است و پاسخگویی به مشکلات و خواسته‌های مردم در این زمینه مورد تاکید است.

محمد صادق معتمدیان روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی افزود: طی چند ماه اخیر تاکنون به ۹ شهرستان خراسان رضوی در کنار مدیران استانی و نمایندگان مجلس سفر کرده‌ایم که در این سفرها تمامی مطالبات و مشکلات مردم از طریق بازدیدها، ملاقات و دیدارهای مردمی شناسایی و در قالب یک کار کارشناسی تبدیل به برنامه اجرایی می‌شود.
وی اضافه کرد: از این طریق برای مدیران ارشد استان خراسان رضوی فرصتی فراهم می‌شود تا در اقصی نقاط روستاها، شهرها و بخشهای استان  به اتفاق نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی حضور یابند که آثار و برکات آن رشد و توسعه منطقه است.
استاندار خراسان رضوی گفت: در قالب این سفرها تکالیف همه مدیران اعم از شهرستانی، استانی و کشوری مشخص شده است و عملیاتی شدن تمامی مصوبات این سفرها به صورت قانونمند و جدی پیگیری خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی بر جذب حداکثری اعتبارات دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه وضعیت استان در جذب اعتبارات از استانهای دیگر بهتر است اما این شرایط قابل قبولی نیست و همه دستگاههای اجرایی باید در جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند.
معتمدیان با اشاره به تامین هزینه‌های جاری و پروژه‌های نیمه تمام از طریق فروش اموال و املاک مازاد افزود: وضعیت مالی کشور شرایط خوبی نیست و برای اولین بار است که  با این صراحت قانونی  فروش اموال مازاد برای تامین هزینه‌های جاری و بخشی از تامین پروژه‌های نیمه تمام مورد تاکید قرار گرفته است. 
وی با اشاره به برنامه‌های حمایت از تولید و رفع موانع آن افزود: برنامه تثبیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان خراسان رضوی و پیشگیری از آسیب بیشتر به آنها یکی از دستاوردهای سفر دکتر نوبخت به خراسان رضوی بوده است و همچنین در سفر وزیر صنعت به خراسان رضوی موضوع توسعه شهرکهای صنعتی استان و احداث بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در خراسان رضوی مطرح شد و در این راستا روان‌سازی فرآیندها برای صدور مجوز تولید و رفع موانع موجود به طور جدی دنبال می‌شود و اصلاح فرآیندهای موجود مورد تاکید است.

سپرده‌های بانکی مردم در خارج استان نباید هزینه شود
استاندار خراسان رضوی در بخشی از سخنانش با اشاره به لزوم مصرف سپرده‌های بانکی مردم در توسعه همین استان گفت: برخی از بانکهای استان بویژه بانکهای خصوصی سپرده‌های مردم را جذب کرده و در خارج از این استان هزینه می‌کنند.
معتمدیان افزود: انتظار ما از بانک‌ها این است که سرمایه‌های مردم را در جهت توسعه استان خراسان رضوی به کار گیرند و اکنون ۹ بانک در این زمینه همکاری ندارند در حالی که یکی از راهکارهای عملیاتی برای توسعه و سرمایه‌گذاری، جذب منابع توسط بانک‌هاست. 
وی اضافه کرد: ظرفیت‌های قانونی در این زمینه مغفول مانده است چرا که پروژه‌های عمرانی هزینه‌بر است لذا می‌توان از طریق استقراض از بانکها این پروژه‌ها را به ثمر رساند. 
استاندار خراسان رضوی گفت: به زودی برای  کمک به تامین مالی پروژه‌های عمرانی از طریق بانکها، تفاهمنامه‌هایی با حضور معاون اول رییس جمهوری در استان به  امضا خواهد رسید که  اجرای پروژه‌های مرتبط با راهها، آب‌رسانی به روستاها به ویژه ۲۵۰ روستایی که با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند و احداث تصفیه خانه های آب و فاضلاب در این زمینه اولویت دارند.
معتمدیان طرح فعال‌سازی ستاد بازآفرینی شهری و تعیین تکلیف طرح حریم پیرامون حرم مطهر که مدتها راکد بود را از اقدامات و برنامه‌های در دست انجام  عنوان کرد.
وی همچنین در این جلسه بر  تثبیت جمعیت در روستاها و جلوگیری از رشد بی‌رویه مهاجرت تاکید کرد و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که با استفاده از ظرفیت های استان در زمینه تثبیت جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس گام برداریم چراکه اگر این وضعیت ادامه یابد و جمعیت ۲۶ درصدی ساکن در روستاها مدیریت نشود، شاهد مهاجرت جمعیت روستاها و معضلات بیشتر حاشیه‌نشینی خواهیم بود.
استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه و گسترش فرستنده‌های سوم در ۱۳۰ روستای استان که دسترسی به تمامی کانالهای تلویزیونی و رادیویی را فراهم می‌کند از امور در دست اقدام است. 
معتمدیان از حضور حماسی و  با شکوه مردم برای نخستین بار به صورت رژه خودرویی در مراسم سالگرد ۲۲ بهمن ماه امسال  قدردانی کرد و گفت: مردم ایران ثابت کردند که با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، همچنان به  آرمانهای انقلاب و ارزشهای نظام پایبند هستند. 

۶۲ درصد اعتبارات استان خراسان رضوی جذب شده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی در این جلسه با بیان گزارشی در خصوص اعتبارات استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۲.۶ درصد از اعتبارات جاری و عمرانی در استان خراسان رضوی جذب شده است.
رضا جمشیدی افزود: مجموع اعتبارات جاری و عمرانی در خراسان رضوی ۲ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان بوده است که تاکنون هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات و تامین نشدن نقدینگی‌ها در پرداخت حقوق، مزایا و عیدی کارکنان با مشکلی مواجه نیستیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha