۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1010
کد خبر: 84227135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشان کمترین سرانه ورزشی را در اصفهان دارد

کاشان - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: سرانه ورزشی این شهرستان ۲۰ سانتی‌متر است که کمترین مقدار در بین ۲۴ شهرستان‌ اصفهان محسوب می‌شود.

محمدجواد سلامیان‌زاده روز شنبه در بازدید از نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در کاشان افزود: ۱۵ سانتیمتر سرانه ورزشی این شهرستان روباز و در واقع پنج سانتیمتر معادل یک چهارم سرانه ورزشی شهرستان، سرپوشیده است.

وی ادامه داد: هر چند جایگاه کاشان به لحاظ سرانه ورزشی در بین ۲۴ شهرستان اصفهان، آخر است اما ظرفیت‌های خوبی برای ورزش قهرمانی دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای کمک به ورزش به ویژه شهرداری و آموزش و پرورش اظهار داشت: برای توسعه و هدفمند کردن ورزش نبود شورا و یا اتاق فکری در شهرستان احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: اتاق فکر در شهرستان می‌تواند تمامی امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیتهای ورزشی را هم‌سو کند و در راستای هدف واحدی قرار دهد.

سلامیان‌زاده با بیان اینکه هرگز نمی‌توان واقعیت‌ها را انکار کرد، گفت: اگر فرصتی در کاشان به وجود آید که امکانات، تجهیزات و مکان‌های ورزشی کاشان با تعریف و برنامه هدفمند و مدیریتی واحد بهره‌گیری شوند، وضعیت وزرش منطقه بهتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادهای خوبی برای توسعه ورزش کاشان به مسوولان شهرستان ارایه شده اما چون از جنس ورزش نیستند، نمی‌توانند این پیشنهادها را خوب ترسیم کنند.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان وجود ۴۴ هیات ورزشی در شهرستان را یادآور شد و گفت: اکنون ۳۶ هیات در ۲ بخش بانوان و مردان فعال است.

وی درباره توسعه ورزش در روستاهای کاشان اظهار داشت: هیات ورزشی روستایی و بازی‌های بومی محلی این شهرستان رتبه نخست استانی و حتی برتر کشوری در چند سال پی‌درپی کسب کرده است.

به گفته وی، کاشان به لحاظ راه‌اندازی خانه‌های ورزش در روستاها جزو نخستین‌های شهرستان‌های کشور است.

سلامیان‌زاده اضافه کرد: ۳۷ خانه ورزش روستایی در شهرستان کاشان تجهیز و راه‌اندازی شده بود که به میمنت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بهره‌برداری پنج واحد دیگر، تعداد خانه‌های ورزش روستایی به ۴۲ واحد افزایش یافت.

سعید صادقی مقدم مسوول نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان نیز با تاکید بر نقش مهم ورزش در ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه، آمادگی ایرنا برای پوشش اخبار و رویدادهای ورزشی منطقه در بخش‌های همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای اعلام کرد.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود و تا پیش از شیوع کرونا در سال گذشته نزدیک به ۱۴ هزار ورزشکار سازمان‌یافته فعال در ۴۰ رشته ورزشی داشت.

این شهرستان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت سیلک (هفت هزار سال) است و در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha