۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۰:۰۹
کد خبرنگار: 804
کد خبر: 84228452
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آمادگی مشروط یمن برای توقف حملات پهپادی و موشکی

تهران- ایرنا- عضو شورای عالی سیاسی یمن آمادگی کشورش را برای توقف حملات پهپادی و موشکی در صورت متوقف شدن بمباران یمن از سوی ائتلاف سعودی اعلام کرد.

به گزارش شنبه شب شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی گفت: در صورت جدی بودن طرف مقابل برای توقف بمباران ها، آماده ایم حملات را متوقف کنیم.

وی درعین حال افزود: تا این لحظه هواپیماهای آمریکایی، انگلیسی و اروپایی همچنان به بمباران ادامه می دهند.

الحوثی گفت: چنانچه کشورهای متجاوز بمباران ها را متوقف کنند،حملات پهپادی و موشکی متوقف خواهد شد.

این درحالی است که رئیس جمهوری آمریکا اخیرا با حضور در وزارت امور خارجه این کشور در سخنانی از تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن گفت.

جو بایدن تصریح کرد: این جنگ باید پایان یابد و برای تاکید تعهد مان، در حال پایان دادن به همه پشتیبانی آمریکا برای عملیات تهاجمی در جنگ در یمن از جمله تسلیحات مربوطه هستیم.

وی در عین حال مدعی شد: همزمان عربستان سعودی با حملات موشکی، پهپادی و تهدیدهای دیگر نیروهای تامین شده ایران در چندین کشور روبرو است. ما به حمایت و کمک به عربستان سعودی در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و مردم آن ادامه خواهیم داد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha