درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان‌غربی به ۱۲۰۰ میلیارد ریال رسید

ارومیه- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: میزان درآمدزایی شرکت‌های دانش بنیان فعال در این استان طی سال جاری به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

علی‌محمد نیکبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۹ شرکت و واحد فناوری دانش بنیان در آذربایجان‌غربی فعال است، افزود: در حال حاضر بیش از ۶۶۸ نفر در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه با این آمار تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال در آذربایجان‌غربی در دوره دولت تدبیر و امید بیش از هفت برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: تولیدات این شرکت‌ها در زمینه‌های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی‌های نوین زیست فناوری است.

وی بیان کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز آذربایجان غربی را با بهره‌مندی از جوانان نخبه فراهم کند.

به گفته رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی ۶ واحد آزمایشگاه نیز برای فعالیت واحدهای فن‌آور در این ساختمان احداث شده است که نقش بسزایی در کمک به رشد واحدها خواهد داشت.

نیکبخت با اعلام اینکه در راستای تخصصی کردن فعالیت شرکت‌های فناور و مشخص کردن محل معین برای هر حوزه فعالیت مرکز نوآوری امنیت اطلاعات شهر هوشمند نیز در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده، ادامه داد: این ساختمان در زمینی به مساحت هفت هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث و برای اجرای آن بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است.

این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

همچنین با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند شدن کشور در رفع نیازهای داخلی به ویژه محصولات راهبردی، ‌ تحریم‌ها خودبه‌خود بی‌اثر خواهد شد و کشورهای مختلف چاره‌ای جز تعامل و دادوستد اقتصادی با ایران نخواهند داشت.

البته نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی هم با توافق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی با هدف رفع نیازهای فناورانه این حوزه توسط دانش بنیان‌ها قرار است به زودی در آذربایجان غربی راه اندازی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha