۱۰ طرح تعاونی در استان مرکزی بهره‌برداری شد

اراک - ایرنا - ۱۰ طرح تعاونی همزمان با طرح‌های تعاون کشور، روز سه‌شنبه با حضور«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌صورت ویدیو کنفرانس در استان مرکزی بهره‌برداری شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این آیین گفت: این طرح‌های تعاونی  با اعتبار  ۳۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال همزمان با ۲۸۶ طرح تعاونی در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری رسید.

«محمدتقی آبائی» افزود: مجموع اشتغال ایجاد شده از این  طرح‌های تعاونی ۸۹ فقره است و پیش‌بینی می‌شود که با اجرای طرح‌های توسعه این واحدها فرصت شغلی بیشتری ایجاد شود.

وی بیان کرد: شرکت تعاونی رویشگران سبز پایدار الویر و دامداران مدرن نوین امید در زرندیه، نوین آلیاژ پارس گستر سینا، همسفر سر آریا مهر، صنایع فلزی سیمین تدبیر گران شجاع و دانه‌های یاقوت سرخ اسپرلوس ساوه، توسعه و سرمایه‌گذاری فراگستر، فلاحت پویش مرکزی و کیمیا دانه دامداران فراهان در اراک  و تحریر خیال پارسیان محلات طرح‌های تعاونی استان مرکزی هستند که در این آیین بهره‌برداری شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی شمار اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی استان را ۱۵ مورد بیان کرد و افزود: در مجموع ۲ هزار و ۳۲۰ شرکت تعاونی با ۹۹۹ هزار ۱۷۴ عضو در این استان فعال هستند و تعاونی‌های غیرفعال نیز شناسایی و فعال‌سازی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

آبایی با بیان اینکه مجموع سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تعاونی فعال استان مرکزی  یک‌هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال است، گفت: ۲۱ هزار و ۴۸۵ نفر در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

بر اساس اطلاعات سالنامه آماری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، تعاونی‌های این استان بالغ بر پنج هزار و ۷۱۶ واحد است که ۲ هزار و ۳۲۰ واحد آن‌ها فعال هستند.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha